پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تجلیل از همسران جانبازان بالای ۵۵ درصد

0

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران از برگزاری بیش از ۵۰۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، سردار عبدالله ملکی در نشست خبری که به مناسبت سی و هشتمین سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به میزبانی استان از ۹ شهید گمنام در دهه اول ماه محرم، اظهار کرد: مردم مازندران در استقبال، تشییع و وداع با این شهدا سنگ تمام گذاشتند.

وی با بیان اینکه با ورود شهدای گمنام در بابل جهت برگزاری مراسم وداع، حسینیه شهدای سپاه که قدمگاه رزمندگان بابلی در زمان دفاع مقدس بود، افتتاح شد، گفت: همچنین مردم ساری، روز گذشته همزمان با استان‌های میزبان شهدا، پیکرهای مطهر شهدا را تشییع کردند.

وی به تشییع پیکرهای دو  شهید گمنام در نکا اشاره کرد و گفت: این شهیدان گمنام امروز در این شهر تشییع و در دانشگاه آزاد خاکسپاری شدند.

سردار ملکی همچنین به تشییع پیکر ۴ شهید در تنکابن اشاره کرد و گفت: دو شهید امروز در این شهر تشییع و در روز تاسوعای حسینی نیز پیکر دو شهید در شهر شیرود و یک شهید در قائمشهر تشییع می‌شوند.

سردار ملکی در ادامه به بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد هفته دفاع مقدس اشاره کرد و با تأکید بر ضرورت بزرگداشت این هفته، از تشکیل ستاد استانی این مناسبت با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی در استانداری خبر داد و اظهار داشت: این ستاد دارای ۱۴ کمیته استانی و ۲۲ ستاد شهرستانی است.

وی همچنین اضافه کرد: چهارشنبه چهارم مهرماه روز «اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، اصناف، حمایت و پشتیبانی مردمی»، پنج‌شنبه پنجم مهرماه روز «شهیدان، ایثارگران و جانبازان، فخرآفرینان»، جمعه ششم مهرماه روز «ولایت‌مداری، زنان و خانواده و سلامت» و شنبه هفتم مهرماه روز «فرماندهان، عزت‌مداران، پیشکسوتان» نامگذاری شده است.

وی ضمن تشریح برنامه‌های کمیته‌های استانی، برگزاری رژه نیروهای مسلح به میزبانی ارتش، دیدار فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس با نماینده ولی فقیه در استان برگزاری جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار در مرکز فرهنگی دفاع مقدس، ضبط و پخش برنامه تلویزیونی با عنوان «کوله‌پشتی» را از جمله برنامه های این هفته عنوان کرد و گفت: همچنین نواختن زنگ مقاومت در مدارس استان، غبارروبی گلزارهای شهدای سراسر استان، برپایی نمایشگاه توانمندی‌های جوانان کارآفرین، دیدار با خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم، برگزاری یادواره شهدای نیروگاه «شهید سلیمی» نکا و صبحگاه مشترک دانش‌آموزی را از جمله برنامه‌ها عنوان کرد.

ملکی همچنین به همایش بزرگ لشکر حضرت زینب (س) و تجلیل از رزمندگان اصناف اشاره کرد و افزود: همچنین تولید و پخش مستند نقش زنان مازندانی در دفاع مقدس، برگزاری همایش بصیرتی و دشمن شناسی، تقدیر از سربازان نمونه، تولید ویژه نامه شهدای هنرمند، تجلیل از فعالان عرصه هنر دفاع مقدس، اجرای نمایش خیابانی، ویزیت رایگان، برگزاری مسابقات دو و میدانی با عنوان از گلزار تا گلزار، پیاده‌روی خانوادگی، تجلیل از همسران جانبازان بالای ۵۵ درصد از جمله این برنامه‌هاست.

سردار ملکی با بیان اینکه بزرگترین واکنش دشمن در ۴۰ سال اخیر، وقوع جنگ تحمیلی توسط رژیم بعثی عراق بود، تأکید کرد: دفاع مقدس ملت ایران با رویکرد خدامحوری و ایجاد عدالت، دفاع از دین، قرآن و عترت، ولایت فقیه و ایران اسلامی به پیروزی رسید که باید به خوبی مورد تبیین قرار گیرد.

وی با عنوان اینکه ایران اسلامی با وجود مردم بابصیرت، در صحنه مقاومت نقش بی بدیلی در هشت سال دفاع مقدس و همچنین دفاع از حرم اهل بیت (ع) در سوریه ایفا کرد، گفت: رزمندگان لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا در مرزهای شمال غرب در حال مبارزه با گروه‌های ضد انقلاب هستند و این حماسه ها ریشه در عاشورا دارد که ماندگار خواهد بود.

وی همچنین از نبرد جانانه رزمندگان مازندرانی در خان طومان یاد کرد و افزود: حماسه خان طومان شبیه حماسه خرمشهر است که پس از پیروزی در دو عملیات، در نبرد سوم رزمندگان ما با مقاومت بسیار، به شهادت رسیدند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.