پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تبدیل مناطق آسیب به مناطق فرصت توسط کمیته امداد مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، میثم معافی صبح امروز در حاشیه آغاز به‌کار نمایشگاه حرکت مبارک ۲۰ ۲۰ محله در مازندران اظهار کرد: مهمترین مسئله در این محلات فعال کردن شبکه «احسان و نیکوکاری» محله به عنوان سلول بنیادین شبکه خیرات است.

وی با تاکید بر شناسایی فرصت‌های بالقوه در این مناطق افزود: رویکرد کمیته امداد در این محلات، تبدیل مناطق «آسیب» به مناطق  «فرصت» است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران خاطرنشان کرد: در هر محله شهردارانی از میان جوانان همان محله انتخاب شده تا با خانه‌های امداد محله همکاری و در  شناسایی مشکلات و انتقال آن به مسؤولان و رفع آن مسائل مشارکت داشته باشند.

معافی عنوان کرد: کمیته امداد تاکنون در این محلات ۷۶ میلیارد تومان در پنج سرفصل فرهنگی، اشتغال، درمان، مسکن و معیشت خدمات ارائه داده است.

وی گفت: سال گذشته ۲۱۰  نفر از افراد فعال در محلات ۲۰۲۰ در استان مازندران به زیارت کربلای معلی در ایام اربعین اعزام شدند و امسال نیز ۲۵۲ نفر اعزام خواهند شد.

معافی تصریح کرد: با فعال شدن شبکه خیر و احسان در  محلات کم برخوردار در طول این مدت حدود ۳۶ میلیارد تومان  مراکز نیکوکاری محلات ۲۰۲۰ درآمد کسب نمودند.

مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: با اشاره به  طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار با شناسایی ۵۶ محله در استان مازندران گفت: سهم کمیته امداد در ۱۰ شهرستان،  ۱۴ محله بوده که با فعال نمودن ۱۳ مرکز نیکوکاری در این محلات  به ارائه خدمات می‌پردازیم.

به گزارش فارس، نمایشگاه تحت عنوان «حرکت مبارک ۲۰۲۰ محله» با ارائه خدمات ۴ نهاد متولی کمیته امداد، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)  و هلال احمر از ۱۸ مرداد ماه بمدت سه روز در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ساری  برگزار می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۱/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.