پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تا انتخابات| اسامی داوطلبان شورای شهرهای ساری اعلام شد/ رقابت 260 نفر برای کسب کرسی 34 صندلی شورا

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،اعلام اسامی نهایی افراد تایید شده برای انتخابات شورای شهر یکی از مسائل مهم تلقی می‌شود.

پس از حاشیه‌های ایجاد شده در ارتباط با استعفا هیأت نظارت استان مازندران و تایید صلاحیت افراد جدید همه چشم‌ها به آگهی نامزدهای انتخابات شورای اسلامی دوخته شده و این حساسیت در شهر ساری که در شورای گذشته با چالش‌های جدی مواجه شده بیشتر است.

فرمانداری شهرستان ساری، آگهی نامزدهای انتخابات در شهرهای فریم، فرح آباد، پائین هولار، کیاسر ، آکند و ساری را منتشر کرده است.

در شهر ساری ۲۰۰ نفر برای کسب 9 کرسی شورای شهر با هم رقابت می‌کنند.( اسامی را اینجا بخوانید)

در شهر آکند ۱۵ نفر برای کسب کرسی شوراتایید صلاحیت شدند،  پنج داوطلب تایید صلاحیت شده با رای مردم به عنوان عضو شورای این شهر انتخاب می‌شوند..( اسامی را اینجا بخوانید)

تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده  شورای شهر کیاسر ۱۲ نفر اعلام شده است که در این شهر هم پنج نفر از به صحن شورا راه پیدا می‌کنند.(  اسامی را اینجا بخوانید)

تعداد داوطلبان شورای اسلامی شهر پایین هولار ۱۱ نفر اعلام شده است.(  اسامی را اینجا بخوانید)

در فرح آباد ۱۲ نفر برای انتخابات شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند   که بر اساس اعلام فرمانداری تعداد اعضای شورای این شهر هم پنج نفره است.(  اسامی را اینجا بخوانید)

در شهر فریم ۱۰ نفر برای حضور در رقابت‌های شورای شهر تایید صلاحیت شدند که  پنج نفر از داوطلبان با رای مردم عضو شورای شهر می‌شوند.(  اسامی را اینجا بخوانید)

فرمانداری ساری اعلام کرده است که در اجرای ماده ۵۴ قانون انتخابات و ماده ۵۶ آئین نامه اجرایی انتخابات شورای شهر و روستا در روز جمعه ۲۸ خردادماه برگزار می‌شود.

هیأت اجرائی شهرستان مستقر در فرمانداری ساری در اجرای ماده ۵۴ قانون انتخابات شورای های اسلامی کشور از انتشار این آگهی تا دو روز پس از اعلام نتیجه اخذ رای آماده دریافت شکایت انتخاباتی هست.

به گزارش فارس، مردم مازندران علاوه بر انتخابات شورای شهر و روستا در انتخابات خبرگان رهبری برای تعیین جانشینی آیت الله طبرسی شرکت می‌کنند.

بر اساس اعلام فرمانداری ساری، آقای سید صادق پیشنمازی فرزند سید مهدی با کد نامزدی ۱۵ و محمدحسن گلی شیرار فرزند عبدالحسین با کد نامزدی یک به عنوان نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری معرفی شدند.

بیش از ۲ هزار نفر برای انتخابات شورای شهر و بیشتر از ۴ هزار نفر برای انتخابات شورای روستا در مازندران نام نویسی کردند.

مازندران بر اساس آخرین تقسیمات کشوری دارای ۲۲ شهرستان به نام های آمل ، بابل ، بابلسر ، بهشهر ، تنکابن ، جویبار ، چالوس ، رامسر، ساری، سوادکوه ، قائمشهر ، گلوگاه ، محمود آباد ، میاندرود، نکا ، نور ، نوشهر، فریدونکنار ، سوادکوه شمالی ، عباس آباد ، سیمرغ و کلاردشت و ۵۷ شهر، ۵۷ بخش، ۱۳۲ دهستان و ۳ هزار ۶۴۵ روستا دارد.

 

 /۸۶۰۰۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.