پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تاکید بر تزریق واکسن کرونا توسط کارکنان دستگاه‌های اجرایی مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نادر آهنگر بعدازظهر امروز در جلسه ستاد استانی کرونا مازندران با اشاره به اقدامات انجام شده در استان مازندران برای واکسیناسیون، اظهار کرد: اطلاعات کامل و جامع از تعداد تزریق واکسن در استان مازندران وجود دارد.

وی با اعلام اینکه تدابیر لازم برای تعداد افرادی که نسبت به تزریق واکسن اقدام نکردند، اندیشیده شود، گفت: برخی از افرادی که نسبت به تزریق واکسن اقدام نکردند کارکنان ادارات و نهادها هستند به عنوان نمونه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران نزدیک هزار نفر نسبت به تزریق واکسن اقدام نکردند.

معاون مرکز بهداشت استان مازندران، خاطر نشان کرد: ممکن است برخی از این تعداد، حساسیت‌های پزشکی و درمانی داشته باشند اما لازم است که این افراد هم مورد بررسی دقیق قرار بگیرند.

وی با اشاره به فعالیت دکل‌بندهای شهرستان گلوگاه در برخی از کشورهای آفریقایی، افزود: انتظار است که این افراد هم در صورت ورود از آفریقا به گلوگاه به صورت مناسب بررسی شوند.

در ادامه شیرازی سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران، خاطر نشان کرد: باید برنامه‌ریزی مناسب برای پیشگیری از شیوع کرونا در سطح استان مازندران داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه در دولت سیزدهم اقدمات خوبی برای واکسیناسیون انجام شده است، تصریح کرد: این بیماری در سطح کشور و استان مازندران کاهش پیدا کرده است.

سرپرست معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران، با اشاره به جمعیت بالای که در استان واکسینه شدند،افزود: دلیل کاهش بیماری انجام واکسیناسیون بوده است، در حال حاضر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان به زیر ۴۵ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا تحت عنوان اومیکرون،بیان کرد: تجربه ثابت کرده که با وجود تدابیر مناسب برای جلوگیری از ورود این بیماری وجود دارد که بهترین راه توجه به واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

شیرازی خاطر نشان کرد: باید برای واکسیناسیون افراد باقیمانده اقدام کنیم، مازندران در بحث واکسیناسیون جز استان‌های برتر کشور است.

وی اضافه کرد: تنها راه پیشگیری از ابتلا این بیماری رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و برای حفظ سلامت جامعه ناچار به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استاندار مازندران، خاطر نشان کرد: به وفور شاهد عادی انگاری در مراسم‌ها، عزاداری و جشن‌ها هستیم و انتظار داریم که با تدابیر در دست اجرا زمان فعالیت سویه جدید تبعات شیوع کرونا را در استان کاهش دهیم.

 /۸۶۰۰۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.