پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تاکنون ۱۷ درصد مازندرانی ها برای کارت ملی هوشمند ثبت نام نکرده اند

0

علی رجبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۲ میلیون و ۷۲۰ هزار و ۸۰۵ نفر مازندرانی واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند، تاکنون ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۴۳۱ نفر کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده اند که با این وضعیت استان رتبه پانزدهم را در ثبت نام کارت ملی هوشمند در کشور دارد.

وی با اشاره بی اعتبار بودن کارت ملی قدیمی از ۱۷ درصد جمعیت باقیمانده جامعه هدف استان خواست هر چه زودتر نسبت به ثبت نام در مراکز ثبت احوال و دفاتر پیشخوان اقدام کنند.

مدیر کل ثبت احوال مازندران گفت: متقاضیان دریافت کارت ملی هوشمند در مرحله نخست باید با پرداخت ۲۵ هزار تومان در سایت www.ncr.ir ثبت نام و کد رهگیری دریافت کنند و در مرحله بعد در تاریخ مشخص شده با به همراه داشتن شناسنامه به دفاتر پیشخوان مراجعه و با پرداخت ۱۲ هزار تومان، فرآیند تکمیل ثبت نام همچون اثر انگشت و عکس را انجام دهند.

وی تصریح کرد: مازندرانی ها می توانند با شماره گیری # ۶۰۹۰ * ۴ * بر روی تلفن‌های همراه خود و بدون مراجعه به دفاتر و مراکز جمع آوری ثبت احوال، با وارد کردن کد ملی خود، از آخرین وضعیت صدور کارت هوشمند ملی مطلع شوند.

رجبی خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود ۲۶ هزار کارت ملی هوشمند در مراکز تحویل کارت وجود دارد که نیازمند است که افراد با مراجعه به این مراکز اقدام به دریافت کارت خود کنند.
وی با اشاره به مزایای کارت ملی هوشمند افزود: این کارت های جدید علاوه بر توزیع عادلانه فرصت ها، کاهش بسیاری از هزینه های دولت، مردم و بنگاه ها به عنوان ابزاری نوین می تواند در جهت برنامه ریزی، تصمیم گیری و تصمیم سازی کلان کشور نقش آفرین باشد.

مدیر کل ثبت احوال مازندران اظهار داشت: بیشترین ثبت نام افراد واجد شرایط کلاردشت، بندپی غربی، سیمرغ و دودانگه با ۱۰۰ درصد و کمترین مربوط به کجور، چهاردانگه، کتاب و میاندرود با ۶۰ درصد می باشد.

صدور کارت ملی هوشمند در کشور از سال ۹۴ آغاز شد و بر اساس قانون تمامی افراد بالای ۱۵ سال واجد شرایط برای دریافت کارت ملی هوشمند هستند و هم اکنون جمعیت بالای ۱۵ سال استان مازندران ۲ میلیون و ۷۲۰ هزار و ۸۰۵ نفر است.
کارت هوشمند ملی با سه کاربرد اصلی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال، این امکان را فراهم می‌کند تا از آن به عنوان یک ابزار چند منظوره استفاده شود.

۱۲۹۵/‏۱۶۰۲/‏۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.