پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تاسیس نخستین شهرک ۴۰ هکتاری تخصصی صنایع تبدیلی و کشاورزی در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، یاسر امینی بعدازظهر امروز به‌مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان عملکرد خود را براساس منویات مقام معظم رهبری و برنامه‌ریزی کرده است.

وی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی استان مازندران در سال ۱۳۶۹ با یک دهه عقب‌ماندگی تاسیس شد، ما در حال حاضر در استان مازندان ۴۰شهرک و ناحیه صنعتی با زیربنای ۲هزار هکتاری داریم، ۲هزار و ۹۱۰ قرارداد با پیش‌بینی اشتغال ۷۴هزار نفر انجام شد، هزار و ۷۹۰ واحد بهره‌بردار با اشتغال ۴۷هزار نفر در سطح استان مشغول به فعالیت و ۲۰۷ واحد هم در مرحله نصب ماشین آلات و ۵۷۰ واحد در مرحله نصب سوله هستند.

امینی خاطرنشان کرد: طی پیگیری دولت سیزدهم برای احیای واحدها، ضمن ارائه پیشنهاد تشکیل کارگروه احیا و افزایش ظرفیت تولید به ریاست استاندار و دبیری شرکت شهرک‌های صنعتی ارائه شد، این کارگروه نزدیک به ۱۲جلسه به ریاست معاون امور اقتصادی استاندار مازندران با ۱۴۰مصوبه برگزار که منجر به احیای ۱۱۰ واحد صنعتی شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران یادآور شد: همچنین ۱۳۰ واحد تملیکی بانک‌ها تعیین و تکلیف شد و این واحدها اقاله شد، همچنین ۸۶هزار هکتار از اراضی استان طی چند سال اخیر به متقاضیان جدید واگذار و نزدیک به ۱۸۱ واحد بهره‌بردار جدید اضافه شدند.

وی در ادامه بیان کرد: ۶۵ هزار هکتار از ۸۰هزار هکتار زمین در استان با کمک دستگاه قضائی آزاد شد، از نظر درصد رشد نیز اتفاقات خوبی رقم خورد.

امینی اعلام کرد: در طی دو سال و نیم اخیر در حوزه اعتبارات استانی ۲۵۰درصد رشد داشته و دومین استان در سطح کشور در بستن توافقنامه‌ها در حوزه اعتبارات عمرانی بودیم‌، در سفر رئیس جمهور به مازندران بعد از ۲۵سال توفیق داشتیم مصوبه احداث چهار پست برق که سه پست ۶۳۲۰ و یک پست ۴۰۰ را در شهرک شهید سلیمانی و یک خط انتقال به پست ۶۳ شهرک چمستان را کسب کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران با اشاره به رفع مشکل ۱۵ساله تامین برق در شهرک صنعتی شهدای محمودآباد با مصوبه سفر رئیس جمهور، عنوان کرد: پست ۶۳ در این شهرک در حال احداث است، در شهرک صنعتی نکا هم زمین به شرکت برق منطقه‌ای اهدا، برآورد انجام و در حال انتخاب پیمانکار است، پست برق شهرک صنعتی بندپی در بابل افتتاح شد، خط انتقال شهرک صنعتی چمستان نزدیک به اتمام است، زمین ۱۰هکتاری در شهرک صنعتی شهید سلیمانی بهشهر تحویل برق منطقه‌ای داده شد و در حال برآورد و انتخاب پیمانکار است. 

وی از تصویب مصوبه احداث سه تصفیه‌خانه بزرگ در استان برای شهرک‌های صنعتی نکا، ساری ۲ و منصورکنده بابل چ خبر داد و گفت: همچنین کارهای مصوبه‌‌ای مبنی بر انتقال سند زمین هزار هکتاری بهشهر از زمین‌های بانک زمین که معادل ۵۰درصد شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مازندران است انجام شده و به‌زودی این سند انتقال پیدا می‌کند.

امینی با اشاره به رشد ۱۶۰درصدی در حوزه واحدهای بهره‌بردار، عنوان کرد: تعداد قراردادهایی که در حوزه زیرساختی و پیمانکاری داشتیم طی دو سال و نیم گذشته نزدیک به ۲۷۰درصد رشد کرده و برای اولین بار در مازندران شهرک ۴۰هکتاری تخصصی صنایع تبدیلی و کشاورزی تاسیس شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای با بانک توسعه تعاون باهدف افزایش ظرفیت تولید، گفت: در حوزه خرید و تجهیز ماشین‌های آتش‌نشانی در سطح استان نزدیک به ۴۰۰درصد رشد داشتیم، در نصب شیرهای هیدرانت در این حوزه نیز ۲۷درصد، در حوزه میزان آب تامین شده برای شهرک‌های صنعتی استان ۱۳۱ درصد، میزان برق تامین شده در استان ۱۲درصد و ایجاد فیبر نوری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نزدیک به ۶۷ درصد رشد داشتیم.

وی در پایان اظهار کرد: در حوزه شناسایی واحدهایی که مستعد دانش‌بنیان شدن هستند نزدیک به ۱۲۵ درصد، تعداد واحدهای صنعتی دانش بنیان شده ۷۵ درصد، در مطالعه پروژه‌های امکان‌سنجی توسعه خوشه‌ای ۲۰۰درصد، در حوزه کسب و کار ۱۰۵ درصد، تعداد دوره‌ها و همایش‌های مرتبط در حوزه خوشه‌های کسب و کار نیز ۱۲۲ درصد، در حوزه حقوقی تعداد تعیین تکلیف قراردادهای راکد و غیرفعال ۳۴ درصد و در میزان زمین‌های آزادشده حاصل از فسخ قراردادهای راکد ۱۹۷ درصد رشد داشتیم.

پایان پیام/۸۶۰۴۸/غ/س


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.