پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تاخیر 10 ساله در احداث مجتمع‌های معدنی در مازندران

0

اسلامی با بیان اینکه باید دوره عمر معادن و ذخائر معدنی استان مشخص شود، اظهارکرد: سهم قابل ملاحظه ساخت و سازها به تامین شن و ماسه ارتباط دارد اگر مشکلات معادن شن و ماسه حل نشود افزایش قیمت تمام شده و گرانی آن را در بازار به همراه دارد.

وی وضعیت معادن مازندران را نا به سامان دانست و تصریح کرد: به سازمان صنعت معدن و تجارت یک هفته وقت می دهم فهرستی کامل از معادن استان را تهیه و مشکلات را به صورت مصداقی تعیین و تبیین کند تا در جلسات تخصصی با حضور معدن داران پیگیری کنیم.

اسلامی با بیان اینکه لغو مجوز برداشت شن و ماسه موجب بیکاری فعالان و کارگران این عرصه شده است، اظهار کرد: هدایت فعالان معدنی رودخانه ها به سمت برداشت از معادن کوهی تصمیمی درست است اما در مازندران از  سال 86 تاکنون این طرح مسکوت مانده و اتفاقی نیفتاده است.

وی در مورد ایجاد مجتمع‌های معدنی بیان کرد: ایجاد مجتمع‌های معدنی فرصت بیشتری برای واگذاری عرصه بیشتر به معدن داران می دهد اما باید بررسی کنیم ایجاد این مجتمع های معدنی باعث اختلال در فعالیت معادن دیگر نشود.

استاندار مازندران با بیان اینکه برداشت از بستر رودخانه ها به هیچ وجه پذیرفتنی نیست، تاکید کرد: باید انتقال فعالیت شرکت های معدنی برداشت از رودخانه به مجتمع های معدنی سریع تر انجام شود و تاخیر ده ساله این موضوع پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه شورای معادن استان به زودی تشکیل جلسه خواهد داد، اظهار کرد: ریاست این شورا در استان ها به استاندار واگذار شده از این رو مشکلات معادن استان را به صورت جدی تر و تخصصی تر پیگیری خواهیم کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.