پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تاب‌آوری ملت ایران دشمنان را مایوس کرده‌ است

0

ابوطالب شفقت روز سه شنبه در همایش ملی حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی در بابلسر افزود: اگر امروز شاهد راهبری بسیاری از مشکلات هستیم، به مدد ایستادگی مردم مقابل همه سختی‌ها است.

وی با اشاره به اینکه حاکمیت و مسئولان این نظام باید آسیب پذیری‌های احتمالی را در همه فعالیت‌های خود در قالب پدافند غیر عامل مورد بررسی و راهکار ارائه بدهند، اظهار داشت: البته امروزه بحران طبیعی و مشکلات انسان ساخت بسیار پیچیده تر شده است و به همین دلیل نیازمند راهبری حفاظت یکپارچه زیر ساخت های حیاتی کشور هستیم.

معاون وزیر دفاع  به پیشرفت های علمی  و تکنولوژی امروز دنیا اشاره کرد و توضیح داد: تاب آوری و پیش بینی های نسبتا صحیح آسیب پذیری بحران های مختلف طبیعی و غیر طبیعی را هدایت می کند.

شفقت  که رئیس دانشگاه مالک اشتر  نیز است از مردم ، حاکمیت و مسئولان به عنوان مخاطبان پدافند غیر عامل یاد کردو گفت: هر سه گروه باید دغدغه داشته باشند و مفاد پدافند غیر عامل باید به درستی در جامعه نهادینه شود.

وی با تاکید بر این که  ارزیابی پدافند غیر عامل همواره باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد، گفت: مقالاتی که در همایش ملی حفاظت از زیر ساخت های حیاتی کشور بدست آمده است باید خروجی مناسب و عملیاتی شود.

وی برگزاری این همایش در دانشگاه را مهم توصیف کرد و گفت: به نظر می رسد باید رشته تحصیلی پدافند غیر عامل در دانشگاه ها ایجاد شود.

معاون وزیر دفاع از تداخلات سایبری به عنوان یک تهدید جدی علیه کشور نام برد و در عین حال گفت: دانش عمیق پدافند غیر عامل برای کنترل و راهبری این تهدید پیشرفته نیز در داخل کشور وجود دارد.

شفقت تصریح کرد: مسئولان کشور سربازان پدافند غیر عامل هستند که باید بستر امن و آرامش روانی و اقتصادی  را برای خدمت به مردم فراهم کنند. 

این مسئول وزارت دفاع در این همایش بیان داشت: آمریکا برای فشار به مردم در ۲ سال اخیر به طور علنی جنگ روانی و  اقتصادی راه اندازی کرده است و توجه به  پدافند غیر عامل در این عرصه ها یک امر ضروری و لازم است.

همایش ملی حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی با هدف بررسی آخرین وضعیت پدافند غیر عامل این بخش امروز سه شنبه با حضور شماری از مسئولان کشوری و مدیران کل پدافند غیرعامل استان‌های کشور در دانشگاه مازندران واقع در بابلسر آغاز به کار کرد .

در این همایش دو روزه معاونان وزرای دفاع، راه و شهرسازی ، سازمان مدیریت بحران و پدافند غیرعامل سخنرانی می کنند.

ظرفیت سازی و تولید چرخه علم با رویکرد تطبیقی و حفاظت از زیرساخت های حیاتی استان ها در پیش یابی مخاطرات و خرابکاری سایبری ، حفاظت از  زیرساخت های حیاتی در مدیریت یکپارچه سواحل، درس آموخته های سیل ۱۳۹۸ با تمرکز بر حفاظت از زیرساخت های شهری و تاکید بر طرح مطالعات پدافند غیر عامل شهری از جمله موضوعاتی است که در این همایش درباره آن بحث و تبادل نظر می شود .

پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات غیر مسلحانه گفته می شود که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.