پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تابلوهای رسالت و بینش بهترین علائم  هشدارهای زندگی است

0

ایسنا/مازندران مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مازندران گفت: تابلوهای رسالت و بینش بهترین علائم هشدارهای زندگی است که قدرت اختیار چگونگی استفاده از تابلوهای راست و چپ زندگی را به ما می‌دهد.

حجت الاسلام عیسی رضایی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی روحانیت در دفاع مقدس مازندران که در اداره کل حفظ آثار برگزار شد، با بیان اینکه غفلت از رسالت‌ها از مشکل جامعه است، اظهار کرد: شهدا از رسالت‌ها غافل نبودند و ما نیز اگر به این تابلوها توجه داشته باشیم با مشکلات مواجه نمی‌شویم.
وی شمار شهدای روحانی مازندران را ۳۷۷ شهید اعلام کرد و با اشاره به اینکه روحانیت به نسبت جمعیت بیشترین شهدا را تقدیم کرده است، انسان بودن، اسلامی بودن، شیعه بودن، انقلابی بودن و مهدوی بودن را از جمله رسالت‌های مشترک دانست و گفت: دانشجو بودن، دانش آموز بودن و طلبه بودن رسالت‌هایی است که به اقتضای شغل در جامعه با آن سر و کار داریم.
مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مازندران با تاکید بر تکریم از خانواده‌های شهدا تصریح کرد: مسئولین وظیفه دارند نسبت به شناسایی و سرکشی از خانواده‌های شهدا اقدام کنند.
رضایی با بیان اینکه جمع آوری خاطرات روحانیت در دفاع مقدس در دستور کار این اداره کل قرار دارد، شمار روحانیون ایثارگر استان را هزار و ۳۱۹  نفر اعلام کرد، افزود: از این تعداد ۳۹۳ نفر آزاده و جانباز هستند و یکی از برنامه‌های این شورا تکمیل این آمار است که باید با سرعت انجام گیرد.
وی برگزاری سه دوره آموزش روایتگری طلاب با همکاری سپاه کربلا، دیدار و تجلیل از قریب به ۵۰ خانواده شهدای روحانی و برگزاری یادواره شهدای روحانی را از جمله برنامه‌های سال ۹۸ اعلام کرد و ادامه داد: آموزش تاریخ شفاهی طلاب، حمایت از تدوین نقش عقیدتی سیاسی استان در دفاع مقدس و تدوین نقش حوزه‌های علمیه و علمای شیعه و سنی در دفاع مقدس از برنامه‌های این مدیریت است.
مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه روحانیت در دفاع مقدس نقش ویژه‌ای داشت، از برگزاری نمایشگاه عملکردی توسط بنیاد حفظ آثار در تهران خبر داد و گفت: انتظار داریم بتوانیم با همکاری دستگاه‌ها به صورت ویژه و برجسته به این نقش در نمایشگاه بپردازیم. 

ایجاد یک شبکه مجازی قوی با نقش روحانیت در انقلاب

 حجت الاسلام جواد فلاحمدیر مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران نیز در ادامه این  جلسه بیان کرد: نقش روحانیت و برجستگی‌های آن در جنگ و انقلای اسلامی و بعد از آن حائز اهمیت است.
وی وجود ولایت فقیه را در مقابل فشارها و هجمه‌های دشمنان یک امتیاز برای روحانیت برشمرد و گفت: مقام معظم رهبری زیرک‌ترین و باهوش‌ترین کسی است که در مقابل این هجمه‌ها سینه سپر می‌کند و اشتباهات ما را نیز می‌پوشاند.
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران با تاکید بر ضرورت کار عملیاتی و میدانی در جامعه ادامه داد: امروز با توجه به وجود شبکه‌های مجازی نیازمند پرداختن به نقش روحانیت و برجستگی‌ آن در این فضا هستیم و مدیران باید در این خصوص جدیت به خرج دهند و ایجاد یک شبکه مجازی قوی با نقش روحانیت در انقلاب و بعد از آن ضرورت دارد.
فلاح با اشاره به نقش روحانیت در خدمت‌رسانی به سیل‌زده افزود: روحانیت در بخش برون مرزی نیز فعال است.
وی با بیان اینکه ما به شهدا بدهکاریم بر لزوم بازگو کردن خاطرات شهدا به مردم تاکید کرد و یادآور شد: باید در یادواره‌های شهدا و مساجد بیشتر به این امر بپردازیم و شهدا را به نسل جوان معرفی کنیم.
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه روحانیت پتانسیل خوبی در سطح استان به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: قریب ۳ هزار طلبه در مدارس سطح استان فعالیت دارند.

اردوی رزمی طلاب در بابل برگزار شد
حسین عباسی مدیر حوزه علمیه بابل نیز با اشاره به برگزاری اردوی رزمی طلاب در بابل گفت: این برنامه در طلیعه گام دوم انقلاب با حضور ۶۰۰ طلبه فروردین امسال برگزار شد و سخنرانی، رزم شبانه، کمین شبانه، اردوی رزمی، میدان تیر از جمله برنامه این اردو بود.
وی با بیان اینکه ۴۳ شهید در روستای ازباران فریدونکنار داریم، تصریح کرد: مردم این روستا به صورت خودجوش هر ساله اقدام به برگزاری یادواره شهدا می‌کنند که به صورت فرهنگ عمومی درآمده و جزء مراسمات رسمی محسوب می‌شود و می‌توان از این روش برای اجرای برنامه‌های روحانیت الگوبرداری کرد. 
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.