پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تأمین اعتبار ۴ طرح اقتصادی برای تنوع‌بخشی به فعالیت عشایر

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، قرق‌شکنی از سنت‌های دیرینه عشایر و دامداران استان مازندران بوده که ریشه در فرهنگ غنی و اصیل آنها در حفظ میراث و منابع طبیعی است.

مراسم قرق‌شکنی امروز با حضور پاپی‌زاده رئیس سازمان عشایر ایران،  کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس، بابایی‌کارنامی رئیس مجمع نمایندگان استان، سعادتی نماینده مردم بابل در مجلس، تیموری قائم مقام وزیر جهادکشاورزی در مجلس و مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

عباس پاپی‌زاده رئیس سازمان عشایر ایران در این مراسم با اشاره به نقش عشایر در امنیت غذایی، اظهار کرد: نقش عشایر در اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال انکارناپذیر است.

وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر شاهد افزایش خوب بودجه عشایر هستیم، اضافه کرد: تلاش‌های مسؤولان در این زمینه جای تقدیر دارد.

رئیس سازمان عشایر ایران بیان کرد: عشایر در حفظ مرز و بوم ایران نقش ویژه‌ای داشتند، به‌طوری‌که در دفاع مقدس نیز وفاداری خود را با تقدیم بیش از ۱۱ هزار شهید عشایری اثبات کردند.

پاپی‌زاده گفت: چهار طرح اقتصادی شامل طرح زنجیره تامین گوشت قرمز، گردشگری، صنایع دستی و گیاهان دارویی در جهت تنوع‌بخشی به اقتصاد عشایر تأمین اعتبار شده و تحقق این امر از راهبردهای اصلی سازمان عشایر است که در این زمینه استان مازندران جایگاه و ظرفیت ویژه‌ای در این چهار طرح  دارند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.