پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بی تدبیری شرکت ها منجر به اعتراض جنگلبانان شده است

0

سید محسن موسوی تاکامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اعتراض جنگلبانان درباره لغو قراردادهایشان و تجمع مقابل استانداری، آن را ناشی از بی تدبیری مدیران عامل شرکت‌های تحت پوشش دانست و گفت: این افراد نیروهای وابسته به شرکت‌های طرف قرارداد هستند و قرارداد مستقیم با منابع طبیعی ندارند.

وی با بیان اینکه بهره برداری از جنگل‌ها در قالب طرح تنفس تعطیل و قراردادهای موجود نیز فسخ شده است گفت: این قراردادها در سال ۹۶ فسخ شده است و تا دیروز توانستیم به نوعی نیروهای شرکتی را حفظ کنیم.

موسوی ادامه داد: از امروز نسبت به انتشار آگهی برای تمدید قرارداد نیروهای حفاظتی اقدام کردیم و باید صبر کنیم تا نتیجه آگهی و شرکت برنده مشخص شود و بی تدبیری مدیران عامل شرکت‌ها مبنی بر اخراج نیروها، سبب بروز مشکلات و تنش‌هایی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران – ساری با تاکید براینکه شرکت‌ها وظیفه دارند تکلیف کارگران و نیروها را مشخص کنند یادآور شد: در مجموع هزار و ۲۹۷ نیروی حفاظتی تحت پوشش شرکت‌ها هستند و در راستای حفاظت از جنگل‌ها فعالیت دارند.

وی گفت: دو مرحله برای تعیین شرکت‌های طرف قرارداد آگهی شده و نتیجه آگهی تا ۱۸ روز آینده مشخص می‌شود و شرکت برنده باید نسبت به پرداخت حقوق کارگران و نیروهای حفاظتی اقدام کند.

موسوی با عنوان اینکه شرکت‌ها در قالب طرح حفاظتی فعالیت دارند گفت: تاکنون ۴۱۹ هکتار از عرصه‌ها تحت پوشش این شرکت‌ها بود ولی در قرارداد جدید سطح عرصه‌ها به ۷۰۰ هکتار افزایش خواهد یافت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.