پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بی‌نظمی در مراکز واکسیناسیون ساری/ انتظار 5ساعته برای واکسنی که نیست! +فیلم

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری| در حالی این روزها نوزدهمین ماه از شیوع ویروس کرونا را پشت سر می‌گذاریم که شمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از این ویروس نسبت به ماه‌های قبل به اوج خود رسیده است و انجام واکسیناسیون مرهمی بر نگرانی‌های مردم است.

در کنار همه این نگرانی‌ها شتاب‌دهی به انجام  واکسیناسیون امید را در مردم جوانه زد و بر اساس آمار مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی، مازندران از متوسط کشوری بالاتر بوده و بیش از یک‌میلیون و ۱۰۰هزار دز واکسن تنها در دانشگاه علوم پزشکی مازندران به جز دانشگاه علوم پزشکی بابل تاییدی بر این ادعا بوده است.

اما با بررسی‌های میدانی که چند روز مداوم از مراکز واکسیناسیون در شهرستان ساری داشتیم بر نگرانی‌های ما از شیوع کرونا اضافه کرد چراکه در مقابل شتاب واکسیناسیون متاسفانه به دلیل نبود واکسن شاهد ازدحام مردم هستیم که این امر نه تنها روند کاهش مبتلایان را به همراه ندارد بلکه شمار مبتلایان را هم افزایش خواهد داد.

مراکز بهداشت با ارسال پیامک به شهروندان سبب می‌شوند ازدحام جمعیتی صورت گیرد و مردم بیشتر درگیر این ویروس شوند و جان خود را از دست دهند.

سؤال ما از مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی این است اگر واکسن وجود ندارد چرا باید برای شهروندان پیامک ارسال شود و شلوغی در مراکز ایجاد کنند.

موضوع مهم دیگری که وجود دارد این است کارکنان حاضر در مراکز واکسیناسیون طی سه روز اخیر بر این مدعی هستند برخی از واکسن‌ها مانند سینوفارم و کووبرکت موجود نیست و حتی برای افرادی که باید دُز دوم را تزریق کنند و حتی زمان زیادی هم از تزریق آنها گذشته است هم موجودی ندارند اما در این میان افرادی را شاهد بودیم که در همین سه روز اخیر برخی از نورچشمی‌ها با همین دو نوع از واکسن تزریق شدند و این امر نشان می‌دهد که نظارتی بر انجام تزریق در مراکز واکسیناسیون وجود ندارد.

روز گذشته در یکی از مراکز واکسیناسیون به حدی شلوغ بود که همه حاضران با اعتراض به اینکه اگر واکسن موجود نیست چرا برایشان پیامک حضور به مرکز را ارسال کردند و حتی برخی از افراد مدعی بودند از ساعت پنج صبح در این مرکز حضور پیدا کردند و با گذشت پنج ساعت از حضور آنها اما کسی نیست که پاسخگوی درست به سوال آنها باشد.

در همین میان شاهد شلوغی و ازدحام بودیم که در ورود به سالن واکسیناسیون باز می‌شود و همه دسته جمعی به داخل سالن هجوم می‌آورند و افراد حاضر که اقدام به انجام واکسن می‌کردند خیلی سریع واکسن‌ها را جمع‌آوری کرده و به مراجعین گفتند واکسن نداریم!

پاسخ اینهمه بی‌نظمی  را کدام دستگاه اجرایی در استان می‌دهد؟ چرا بجای اینکه در این شرایط بحرانی حضور مردم را در مراکز کمتر کنید با بی‌مدیریتی سبب می‌شوید شهروندان سردرگم باشند و شاهد اینهمه جمعیت باشیم؟

آیا بهتر نیست مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی تعداد مراکز واکسیناسیون را افزایش دهند تا دیگر شاهد این بی‌نظمی‌ها نباشیم؟

 /۸۶۰۳۵/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.