پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بیگلری: غیر استاندارد بودن پل‌های عابر پیاده مازندران/ امدادرسانی تصادفات ضعیف است

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،نصرالله بیگلری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان مازندران با اشاره به اقدامات انجام شده در استان مازندران برای فعالیت دوربین‌های پایش تصویری در شهرهای استان،اظهار کرد: ۳۰۷ نقطه استان مازندران با دوربین‌های نظارت تصویری پلیس راهور استان پایش می‌شود، همچنین سامانه پیامکی در چهار نقطه استان مازندران فعال است.

وی با اعلام اینکه بیشترین تصادفات منجر به فوت در استان مازندران مربوط به حاشیه شهرها است،گفت: به صورت روزانه تیم‌های پلیس راهور در سطح استان مازندران مستقر هستند.

رئیس پلیس راهور مازندران، خاطر نشان کرد: در بحث برخورد با تخلفات نسبت به سال گذشته با رشد دو درصدی مواجه بودیم و همچنین از رشد ۱۷ درصدی در برخورد با تخلفات حادثه ساز مواجه هستیم.

بیگلری با اعلام اینکه تصادفات منجر به فوت در استان مازندران با کاهش ۱۶ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه هستیم، گفت: حدود ۵۶ درصد از افراد فوت شده مربوط به عابران پیاده است در استان ۲۹۷ پل عابر پیاده داریم که از این تعداد پل‌ها تنها پنج درصد مردم بیشتر استفاده نمی‌کنند، این پل‌ها صرفا خاصیت تبلیغاتی دارد بیشتر افراد فوت شده ناشی از تصادفات درون شهری افراد بالای ۶۰ سال هستند.

وی از کاهش تصادفات موتور سواران در استان خبر داد و افزود: هزار و ۴۰۰ کلاه در اختیار افراد قرار دادیم همین موضوع باعث کاهش ۳۵ درصدی فوتی رانندگان موتور شده است.

رئیس پلیس راهور استان مازندران در ارتباط با بخشودگی جرائم، اظهار کرد: این طرح تا پایان دی ماه سال جاری و برای جرائم سال قبل اعمال می‌شود و جرائم در مراکز پلیس+۱۰ قابل دریافت است.

وی در ارتباط با ترافیک آزار دهنده کمربندی جنوبی شمالی ساری، اضافه کرد: در نخستین دیدار با استاندار مازندران این موضوع را مطرح کردیم و قول مساعد داده شد که اقدامات اثرگذار در این زمینه انجام شود.

بیگلری خاطر نشان کرد: به دلیل کم کاری‌های انجام شده مردم و پلیس در این منطقه آزار می‌بینند و پیگیری برای انتقال غرفه‌های میدان بار بر اساس وظیفه قانونی را در دستور کار داریم.

وی با اعلام اینکه امداد رسانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیاز به تجدید نظر دارد، گفت: دستگاه‌های امدادی هم در بحث کاهش فوتی‌ها نقش دارند،  بیشتر افراد تصادفی  پس از انتقال به بیمارستان منتقل شده و در مراکز درمانی فوت می‌کنند حتی این موضوع را به مدیران مراکز درمانی استان مازندران اعلام کردیم.

رئیس پلیس راهور استان مازندران در پایان با ارائه آمار بیان کرد: ۴۲ درصد فوت شدگان ناشی از تصادف در محل حادثه فوت می‌کنند، ۶ درصد در حین انتقال و ۵۲ درصد مابقی فوت شدگان در مراکز درمانی فوت می‌کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

 

 

 


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.