پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بیکار کردن 2 هزار نیروی کار توسط بانک‌های مازندران / عملکرد بحث برانگیز وضعیت دریافت مالیات از مشاغل در مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

امیر سادات‌کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در ارتباط با بنگاه‌داری بانک‌ها در استان، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای مشخص شدن وضعیت اراضی و املاک بانک‌های  مازندران را پیگیری می‌کنیم، در حال حاضر نزدیک به ۸۰ کارخانه در استان به دلیل عدم توانایی در پرداخت تسهیلات به تصرف بانک‌ها در آمدند.

چرا باید بانک‌های استان بنگاه‌داری کنند

مسؤول بسیج دانشجویی سپاه کربلای مازندران اضافه کرد: در این پروسه ۲ هزار کارگر بیکار شدند، البته بنده دریافت مطالبات بانک را نفی نمی‌کنم اما چرا باید بانک‌های استان بنگاه‌داری کنند.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها ارضی و املاک در اختیار خودشان را شفاف اعلام نمی‌کنند، افزود: این موضوع زمینه جلوگیری از بنگاه‌داری آنها می‌شود.

سادات‌کرمی در ادامه به روند بحث برانگیز دریافت مالیات از مشاغل در استان اشاره کرد و گفت: اداره کل امور مالیاتی مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از کارمندان مالیات دریافت کرده اما میزان مالیات دریافتی از اقشار صنفی کمتر از ۲۰۰ میلیارد تومان یعنی حدود ۱۸۰ میلیارد تومان بوده است، یعنی اینکه کل مشاغل استان نصف کارمندان مالیات می‌دهند این موضوع باید پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: اداره کل مالیاتی باید اطلاعات کامل مشاغل و میزان مالیاتی پرداختی را اعلام کند که ما بتوانیم این موضوع را پیگیری کنیم.

مسؤول بسیج دانشجویی سپاه کربلای مازندران با اشاره به چالشی که در دریافت مالیات از مسکن خالی در استان وجود دارد، گفت: مالیات عایدی بر مسکن خالی مشکل بسیاری از مردم در مازندران را رفع می‌کند.

وی اضافه کرد: از یک مسؤول مالیاتی در استان سوال کردیم که چرا از اموال‌ها و سوله‌ها مالیات دریافت نمی‌کنید به ما پاسخ داد که اداره ثبت گفته که سوله‌ها خط قرمز ما هست و ما نمی‌توانیم اطلاعات آن را در اختیار شما قرار دهیم.

در ادامه با اشاره به دغدغه روسای دانشگاه‌های مبنی بر عدم استفاده از ظرفیت آنها برای حل مشکلات استان،گفت: مسؤولان به مردم اعلام کنند که تا چه اندازه از ظرفیت دانشگاه‌ها و نخبگان استانی برای برون‌رفت از چالش‌های استان استفاده کردند، بنده با برخی از روسای دانشگاه‌های استان صحبت کردم اعلام کردند که حتی یکبار با رئیس دانشگاه صحبت نشده است.

سادات‌کرمی با اشاره به مسائلی که در بحث فروش کارخانه چوب و کاغذ مازندران به وجود آمده بود، افزود: شرکت هلدینگ بانک ملی که ۵۸ درصد سهام این مجموعه را در اختیار دارد با ترفند‌های خاصی فعالیت شرکت را در تراز منفی تعریف کرده و اعلام کردند که قابلیت عرضه در بورس نیست و بنا داشتند به ارزش بسیار ناچیزی این مجموعه را به فروش برسانند.

 /۸۶۰۰۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.