پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بیش از ۶۶ درصد اماکن عمومی مازندران مناسب تردد معلولان نیست

0

جمال باقری روز یک شنبه در مراسم بزرگداشت روز جهانی معلول که در شهرستان سوادکوه برگزار شد، افزود : با بررسی های به عمل آمده تنها یک سوم از اماکن عمومی در سطح استان مازندران مناسب سازی آن رعایت شده است .

وی با اشاره به قانون حمایت از حقوق معلولین گفت: قانون حمایت از حقوق معلولین به خوبی تدوین اما متاسفانه در بحث اجرایی این قانون خصوصا در شهرستان ها با مشکل مواجه هستیم .

سرپرست بهزیستی مازندران به یکی از مسائلی که در قانون به صراحت برای شهرداری ها مکلف شده اشاره کرد و ادامه داد : اگر اماکن عمومی مناسب سازی در آن رعایت نشده باشد شهرداری اجازه صدور پایان کار را ندارد ، در این زمینه نظارت هم برعهده فرمانداران است.

باقری با بیان اینکه در استان مازندران ۵۸ هزار و ۸۱۰ معلول وجود دارد، افزود : از این تعداد معلول حدود ۹۰۰ نفر در شهرستان سوادکوه هستند که با توجه به نرخ جمعیتی نشان می دهد که از هر ۵۰ شهروند سوادکوهی یک نفر معلول است .

وی با اشاره به اینکه وجود معلولین مسئولیت ما و همچنین مسئولین محلی را سنگین تر می کند ، گفت : باید همه دست به دست هم دهیم تا مانع از گسترش معلولیت شویم، خوشبختانه در سازمان بهزیستی اقدامات خوبی در این زمینه در حال انجام شدن است .

سرپرست بهزیستی مازندران بیان کرد : از مهرماه امسال تمامی خانواده های دارای معلول به شکل رایگان در حال مشاوره بیماریابی و آزمایش های ژنتیکی هستند ، در این زمینه دستگاه های مرتبط و همچنین شوراها و شهرداری ها که با مردم در تماس هستند می توانند به سازمان بهزیستی در راستای کم شدن آمار معلولیت در آینده کمک کنند .

باقری به حمایت دولت بعد از گرانی بنزین به جامعه هدف بهزیستی اشاره کرد و گفت که علاوه بر یارانه و مستمری ، کمک هزینه معیشتی براساس بعد خانوار ماهانه پرداخت می شود و همچنین برای یکهزار و ۱۱۱ معلول ضایع نخاعی علاوه بر این موارد هزینه پرستاری به آنان هم پرداخت می شود .

سرپرست بهزیستی مازندران هزینه پرستاری معلولین ضایع نخاعی را ۵۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت که این درحالی است که پیش از این مبلغ ۱۸۰ هزار تومان بوده است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.