پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بیش از ۲ میلیون ۴۳۴ هزار نفر واجد رای دادن در استان مازندران هستند

0

حسین حسن نژاد سورکی  روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان رامسر افزود : از این تعداد ۱ میلیون و ۲۱۶ هزار ۴۰۰ نفر مرد و یک میلیون ۲۱۸ هزار و ۵۵ نفر زن هستند.

جمعیت استان مازندران بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۳ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۵۷۷ نفر می باشد که از این تعداد یک میلیون و ۶۵۴ هزار و ۷ نفر مرد و بقیه زن هستند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران همچنین تعداد رای اولی های استان مازندران را ۱۱۴ هزار نفر اعلام کرد.

وی همچنین با اشاره به تعداد داوطلبان این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران گفت : از تعداد ۴۱۷ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه های استان ۱۵۳ داوطلب احراز صلاحیت شدند که بقیه آنان نیز در مرحله اجرایی و نظارت رد صلاحیت و یا انصراف دادند.

استان مازندران با ۹ حوزه انتخابیه ۱۲ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

به گفته وی ، سه حوزه انتخابیه در استان مازندران دارای دو نماینده و مابقی حوزه های انتخابیه هم دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

انتخابات عاملی برای افزایش اقتدار و قدرت چانه زنی نظام

حسن نژاد انتخابات دوم اسفند را عاملی مهم در جهت افزایش ضریب همبستگی ملی ، نشاط اجتماعی و کنار هم بودن بیان کرد و گفت : مشارکت بالای مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی قدرت چانه زنی نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا بالا می برد.

وی انتخابات را فرصتی برای شنیدن صداهای مختلف خواند و افزود: نظام جمهوری اسلامی استعداد پذیرش صدای مخالف را دارد و مردم نیز حق گزینش صداهای مختلف را دارند ضمن اینکه نظام هم قدرت پذیرش این گزینش مردم را هم  دارد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران مدیران دستگاه های اجرایی را  مسوول اعمال سیاست های عمومی دولت خواند و افزود: سیاست دولت در کنار نظام افزایش مشارکت ، انتخابات امن و قانونمند است .

وی اقدامات مدیران را عاملی در جهت دلگرمی مردم و ترغیب انها به مشارکت در انتخابات خواند و افزود : هیچ یک از مدیران نباید در این زمینه کوتاهی کنند زیرا برای سرافرازی نظام  همه باید تلاش کنیم.

حسن نژاد با اشاره اعمال بی سابقه ترین تحریم های امریکا علیه نظام جمهوری اسلامی گفت‌:  برای خنثی کردن تحریم های ناجوانمردانه امریکا باید امیدافرینی ، افزایش کارایی و بهره وری را در جامعه افزایش دهیم.

وی افزود :‌ تحریم های این دوره بدترین نوع تحریم است که دولت امریکا علیه انقلاب اسلامی اعمال کرده است ولی با این حال دولت و نظام تلاش دارند تا در سایه مقاومت ، وحدت وهمدلی مردم و دولت تحریم های دشمنان را خنثی کنند.

حسن نژاد تاکید کرد در کنار هم بودن و نگاه عقلانی و برنامه ریزی مناسب می تواند این تهدیدها را به فرصت برای دستیابی به پیشرفت در زمینه های مختلف تبدیل کند.

فرماندار شهرستان رامسر هم در این جلسه  با بیان اینکه در دهه فجر ۱۸ پروژه در این شهرستان افتتاح می شود، گفت‌: طرح توسعه باند جدید فرودگاه ، پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی از مهمترین طرح های قابل افتتاح در این ایام است.

محمد آزاد افزود :  افتتاح مجمع فرهنگی و هنری کتالم ،  ساختمان  داروخانه ۱۳ ابان ، پروژه مسکن مهر ۱۱۲ واحدی ، پل چهارم رودخانه صفارود در منطقه اشکنو کوه ، مرمت و بهسازی محور اشکور و .. از دیگر طرح های قابل افتتاح در این هفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.