پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نیمی از حفاری خط انتقال گاز دامغان-کیاسر-ساری انجام گرفته است

مدیر منطقه 9 عمليات انتقال گاز: اجرای خط 42 اینچ دامغان کیاسر/ ساری به طول 170 کیلومتر که هم اکنون بیش از نیمی از حفاری ان انجام شده است و در مرحله تحصیل اراضی میباشد و اجرای ساختمان مرکزی منطقه به مساحت 12000 متر مربع که هم اکنون در مرحله انتخاب مشاور و دریافت مجوز پروانه ساخت از شهرداری ساری میباشد.

0

 

به گزارش پايگاه خبري چهادانگه ساري، به نقل از روابط عمومی منطقه 9 عملیات انتقال گاز، ابراهیم زاده، مدیر منطقه 9 عمليات انتقال گاز در خصوص ساختار وزارت نفت توضیحات مبسوطی ارائه دادند.

ابراهیم زاده گفت: این وزارتخانه که اکنون تحت مدیریت توانمند مهندس زنگنه می باشد شامل 4 شرکت اصلی نفت/گاز/پتروشیمی و پالایش و پخش است.

 

در این میان شرکت ملی گاز ایران که به عنوان شرکت مادر تخصصی عمل می کند شامل شرکت های انتقال گاز، مهندسی توسعه، ذخیره سازی، مدیریت های بازرگانی و گازرسانی و 31 شرکت گاز استانی می باشد.

 

شرکت انتقال گاز خود مسئولیت انتقال گاز از مبادی ورودی شامل عسلویه (پارس جنوبی)، خانگیران (پالایشگاه هاشمی نژاد) و دیگر پالایشگاه ها ، تحت 32000 کیلومتر خطوط انتقال گاز تا سایز 56 اینچ به مبادی صادرات و مصرف کنندگان را دارد و شامل ده منطقه عملیاتی می باشد.

 

استان های شمال کشور شامل مازندران، گلستان، گیلان که تحت مدیریت منطقه 9 انتقال گاز قرار دارد خود شامل پنج تأسیسات تقویت فشار گاز و سه مرکز بهره برداری که با داشتن نیروهای جوان، متخصص و کارآمد وظیفه تأمین گاز پایدار و مستمر را به دوش می کشد.

 

دکتر ابراهیم زاده، اجرای خط دوم سراسری 40 اینچ از رشت به ساری/نکا که درفاز انتخاب مشاور درحال طراحی و برنامه ریزی می باشد و اجرای این خط انتقال گاز پایدار ،ایمن و کاهش حریم ایمنی را برای مردم مازندران و گیلان به ارمغان خواهد آورد ، اجرای خط 42 اینچ دامغان کیاسر/ ساری به طول 170 کیلومتر که هم اکنون بیش از نیمی از حفاری ان انجام شده است و در مرحله تحصیل اراضی میباشد و اجرای ساختمان مرکزی منطقه به مساحت 12000 متر مربع که هم اکنون در مرحله انتخاب مشاور  و دریافت مجوز پروانه ساخت از شهرداری ساری میباشد ،را از برنامه های در دست اجرای این منطقه اعلام نمودند.

 

در پایان دکتر ابراهیم زاده برنامه ریزی صحیح 5 ساله را ضامن تحقق اهداف تعیین شده دراستای فرمایشات مقام معظم رهبری جهت نیل به اقتصاد مقاومتی بیان داشتند.

 

پس از ارائه این  توضیحات حضرت ایت اله طبرسی نماینده محترم ولی فقیه در استان مازندران ضمن تشکر و قدردانی از زحمات دکتر ابراهیم زاده  بیان داشت: با توجه به توانمندی که در شما سراغ دارم امیدوارم مردم شریف مازندران دیگر مشکل قطع گاز نداشته باشند.  ایشان در ادامه بر مصرف صحیح آب و برق و گاز و فرهنگ سازی نحوه مصرف تاکید بسیار کردند . وی ادامه داد: مدیریت و کارکنان بایستی در راستای انتقال گاز حداکثر توان خود را به کار گیرند و ضمن توجه به مسائل ایمنی دقت لازم در کار را داشته باشند.در پایان حضرت ایت اله طبرسی خواستار تسریع در اجرای خط انتقال دامغان کیاسر/ ساری شدند.

 

getimg

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.