پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بیشتر معتادان مازندران در ترک

0

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: ازحدود 60 هزار نفر معتاد به مواد مخدر در مازندران بیش از 54 هزار نفر در مراکز درمانی، درحال ترک اعتیاد هستند.

علی اصغر میرزایی در گفت و گو با ایسنا از اجرای هزار برنامه فرهنگی و اجتماعی در مازندران خبر داد و اظهار کرد: طبق آمار رسمی حدود 60 هزار نفر معتاد به مواد مخدر در مازندران وجود دارد که بیش از 54 هزار نفر در مراکز درمانی در حال ترک اعتیاد هستند.

وی با اشاره به این که میزان کشفیات مواد مخدر در این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد  122 درصدی همراه بوده است خاطرنشان کرد: در سال جاری 781 کیلوگرم انواع مواد مخدر در مازندران کشف شده است.

میرزایی با بیان این که به طور میانگین روزانه 15 کیلوگرم مواد مخدر در مازندران کشف می شود که تریاک، حشیش و شیشه بیشترین فراوانی مواد مخدر کشف شده است، تصریح کرد: در سال جاری 2876 نفر در ارتباط با توزیع مواد مخدر در این استان دستگیر شدند که آمار دستگیرشدگان نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد کاهش داشت؛ در این راستا روزانه به طور میانگین 21 نفر در ارتباط با توزیع مواد مخدر در این استان برای سال 97 دستگیر شدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران، برگزاری همایش بزرگ سفیران هدایت با حضور استاندار مازندران نماینده ولی فقیه و سایر مسئولان استانی در ساری، برگزاری جشنواره جنگ شادی، نمایشگاه سیار با محوریت پیشگیری از اعتیاد در 17 شهرستان را از مهم ترین برنامه های هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد و افزود: برگزاری همایش منطقه‌ای بهبود یافتگان،کارآفرینان و سفیران پیشگیری در شهرستان های شرق مازندران، نکاء، گلوگاه و بهشهر و همایش بهبود یافتگان در شهرستان های بابل، ساری، سخنرانی فرمانداران در مصلی نماز جمعه پیرامون اعتیاد از دیگر برنامه های اجرایی در این هفته است.

میرزایی با بیان این که چهار همایش برای تجلیل از کارآفرینان و دستگاه های برتر فرهنگی و پیشگیری و بهبود یافتگان نیز در شهرستان های قائمشهر، آمل، بابل و بابلسر برگزار می‌شود، یادآور شد: با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم زمان با هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر هزار و 790 کانال در فضای مجازی پیشگیری از اعتیاد را تبلیغ می کنند.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، برگزاری مسابقه ورزشی دوچرخه سواری، پیاده روی در  13 منطقه آلوده راز برنامه های مهم ورزشی در هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر در مازندران است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.