پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بیان راهکارهای خروج از وضعیت فعلی بدحجابی توسط تشکلی که تحصن‌شان ادامه دارد

0

خبرگزاری فارس مازندران ـ زری طاهری پرکوهی| اواخر آذرماه سال گذشته گروهی از بانوان در شهرستان قائمشهر ضمن برگزاری یک تحصن سه‌روزه، خواستار توجه مسؤولان به اوضاع نابسامان حجاب و عفاف در این شهر شدند و آن را فریاد زدند که البته نتایج مثبتی هم داشت.

عاطفه جعفری متولد سال ۱۳۵۹ و مسئول تشکل “قاسم‌الجبارین” در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری، با اشاره به جزئیاتی از فعالیت‌های اجتماعی خود در حوزه‌های مختلف باهدف ترویج نهضت جهانی نهج‌البلاغه‌ خوانی، همزمان با ۷۷ کشور در دنیا، ضمن گلایه از ترک فعل‌های صورت گرفته توسط مسؤولان، حجاب و عفاف را مطالبه عموم مردم عنوان می‌کند.

از طرفی نظارت بر کار مسؤولان، شفاف‌سازی در سیاستِ با بصیرت از جمله وظایف دیگر این تشکل است، اما در حال حاضر خواسته این تشکل در زمینه عفاف و حجاب است، به اعتقاد وی برخی مسؤولان ظاهرا برنامه و عملکرد خاصی ندارند که اگر داشتند وضعیت بدحجابی در سطح شهر به این صورت نبود‌.

جعفری همچنین گذری به نحوه برگزاری تحصنی می‌زند که هنوز هم ادامه دارد و هفته‌ای یک بار در قائمشهر برگزار می‌شود و می‌گوید: برای انجام تحصن، طی نامه‌ای به دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر، از فرماندار مجوز برگزاری دریافت کرده و در حرم امام‌زاده حمزه شهرستان، دور هم جمع شدیم‌‌. هر روز که می‌گذشت، تعداد تحصن‌کنندگان بیشتر می‌شد و این دستاورد خوبی در زمینه آشنایی با افرادی بود که تفکر مطالعاتی خوبی در زمینه عفاف و حجاب داشتند؛ در نهایت همه این تلاش‌ها منجر به ثبت ۱۱ تشکل مردمی دیگر شد.

به گفته این بانوی فعال اجتماعی‌ فرهنگی، بیشتر مسؤولان در تحصن حضور یافته و پای درخواست و مطالبه درباره عفاف و حجاب نشستند اما نتیجه‌ای نداشت، گویا هشدار به تمام مسؤولانی که بی‌توجه به وضعیت بدحجابی و شروع ول‌انگاری‌ها در سطح شهر بودند، کار به جایی نبرد و اصلا تصمیمی جدیدی گرفته نشد‌.

خانم جعفری معتقد است که حجاب نخستین خاکریز است و اگر شکسته شود خاکریزهای بعدی به راحتی شکسته خواهد شد. بسیاری وضعیت اقتصادی را بهانه و خواسته مهم خود قرار می‌دهند و بی‌حجابی را پشت آن پنهان می‌کنند‌.

همزمان نیز تشکل‌های مختلفِ ثبت‌ شده توسط ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، از جمله تشکل قاسم‌الجبارین نیز در حال فعالیت هستند. مطالبه اعضای تمام تشکل‌های در سطح قائمشهر، یک مطالبه قاطع از مسؤولان شهری است که حتی راهکار مقابله با بدحجابی‌های اخیر سطح شهر را نیز ارائه کرده‌اند.

به اذعان مسؤول تشکل قاسم‌الجبارین اگر همه ارگان‌ها، موسسات، مراکز دولتی و غیردولتی، تاکسیرانی، اصناف، ناجا، مدارس، دانشگاه‌ها و تمام مراکزی که به مردم خدمات ارائه می‌کنند، خودشان موظف به رعایت حجاب و عفاف باشند و در مرحله بعد به کسانی که شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند، خدمات ارائه نکنند به مرور زمان همه چیز درست می‌شود.

به تاکید وی، مردم تابع سَردَمداران هستند. مقام معظم رهبری صریحا فرمودند که «کشف حجاب، حرام سیاسی، شرعی و الهی است؛ حکومت با قدرت خود باید جلوی آن را بگیرد.» اما با این وجود هیچ برنامه‌ای وجود ندارد. طبق آیه ۲۵ سوره حدید در قرآن، پیامبران با “میزان” فرستاده شدند تا مردم عدالت را برپا دارند. این نشان از مهم بودنِ پای کار آمدنِ مردم دارد، مردم باید بخواهند تا انقلابی دیگر در انقلاب صورت بگیرد و بدین‌سان، تمام کسانی که ترک فعل کرده‌اند به وظایف‌شان به درستی عمل کنند.

گفتنی است، ایجاد تفکر مطالبه‌گری از مسؤولان، هشدار عدم ترک فعل مسؤولان، ثبت تشکل‌های متعدد در قائمشهر، قرائت پنج بیانیه در نماز جمعه توسط تشکل‌های مختلف، پیاده‌روی از میدان امام قائم‌شهر به سمت مسجد محدثین در روز نیمه‌شعبان با پلاکاردهای حجاب، شرکت در مطالبات استانی و طرح مساله در استانداری، فرمانداری، ستاد امر‌به‌معروف، سپاه پاسداران، فراجا، اداره‌کل ارشاد اسلامی، اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت، اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، دفتر نمایندگی ولی فقیه، شهرداری و شورای شهر، دادستانی، پلیس اماکن، صداوسیما ونمایندگان مجلس در مازندران، از جمله اقدامات این تشکل بوده‌ است.

پایان پیام/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.