پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بکارگیری ۱۰ هزار نیرو در تامین امنیت نوروزی در مازندران

0

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید محمود میرفیضی در رزمایش طرح نوروزی ۹۸ که با حضور استاندار و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در ستاد انتظامی استان در ساری برگزار شد با تبریک ایام ماه رجب، گفت: استان مازندران به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) هرساله شاهد حجم گسترده‌ای از مسافرت‌ها است.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان این که برقراری امنیت و کنترل وضعیت ترافیکی در استان با توجه به استقبال گسترده مردم و گردشگران نیازمند کار جهادی و عزم و اراده‌ای جدی است، افزود: مازندران از لحاظ تردد و جذب گردشگر جز سه استان برتر کشور است.

سردار میرفیضی با اشاره به این که، سالانه ۷ درصد از درآمد ملی کشور در حوزه تصادفات هزینه می‌شود، اظهار داشت: تا سال ۸۴ بیش از ۲۸ هزار کشته را در حوادث جاده‌ای کشور شاهد بوده ایم، اما با فرهنگ سازی، تلاش‌های صورت گرفته و توجه مردم به فرهنگ ترافیک، این رقم در حال حاضر به ۱۶ هزار نفر کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: با توجه به افزایش خودروها و حجم ترددها، نرم تصادفات و حوادث جاده‌ای در این استان نسبت به کل کشور از وضعیت بهتری برخوردار است.

وی از ثبت بیش از ۵ میلیون تردد در سطح استان در سال ۹۷ خبر داد و گفت: ۲۵ درصد تصادفات فوتی و جرحی استان مربوط به نقاط حادثه خیز است.

فرمانده انتظامی استان از بکارگیری ۱۵ هزار نفر در حوزه‌های انتظامی، امدادی، خدماتی و … در نوروز ۹۸ خبر داد و اظهار داشت: ۱۶۹۶ واحد گشت پلیس، ۶۱۸ گشت موتوری و ۲۸۲ ایستگاه خدمات رسان برای ارائه خدمت به مردم و مسافران نوروزی در استان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به بکارگیری ۱۰ هزار نیروی پلیس در اجرای طرح‌های نوروزی، تصریح کرد: در این طرح از نیروهای کمکی، همیاران پلیس، فرهنگ یاران ترافیک و راهوران محله استفاده خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران همچنین اذعان کرد: برپایی ایستگاه‌های فرهنگی اجتماعی پلیس و استفاده از ظرفیت‌های هنرمندان در سواحل و تفرجگاه‌ها از مهمترین اقدامات نیروی انتظامی در القا امر به معروف به سبک نوین است که پلیس با آموزش همیاران پلیس از سنوات قبل آن را در دستور کار خود قرار داده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.