پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بومی‌سازی سبد حمل نفر در سکوهای نفتی توسط نخبه محمودآبادی

0

ایسنا/مازندران سبد حمل ۴ نفره در سکوهای نفتی و کشتیرانی با نام سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی توسط “کاپیتان روزبه نخستین” مخترع محمودآبادی امروز سه‌شنبه ۸ بهمن ماه با حضور مسئولان این شهرستان رونمایی شد.

کاپیتان روزبه نخستین نخبه محمودآبادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای اولین بار با تلاش و پیگیری‌های شبانه‌روزی ایران از ورود دستگاه سبد حمل ۴ نفره MAN TTANSFER BASKET مدل X-800 بی‌نیاز شده است.

وی تصریح کرد: سکوی حمل نفر با تحقیق و پژوهش به دلیل تخصص ویژه در رشته ملوانی و ایمنی ساخت این تجهیزات آماده شد که تاکنون به تعداد ۹ عدد از آن طراحی و ساخته شده است.

نخبه محمودآبادی خاطرنشان کرد: این دستگاه تا ارتفاع ۵۰ متری بالا رفته تا بر قابلیت توان رقابت با تولیدات خارجی از نظر کیفیت صحه بگذارد.

نخستین گفت: تاکنون این دستگاه در انحصار کشور آمریکا به خصوص کارخانه “بلی پاق” واقع در تگزاس بوده است که سالیانه صدها میلیون دلار صادرات به سراسر نقاط دنیا دارد.

وی ادامه داد: با ساخت این دستگاه در کشور که توسط شرکت دانش بنیان انجام گرفته ایران بی نیاز شده و در صورت حمایت سالیانه حداقل ۲ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای صنایع بالادستی نفت در پی خواهد داشت.

نخبه محمودآبادی، به زودی طراحی تلفیقی بسکت‌های اروپایی و آمریکایی را در دستور کار داشته که برای اولین بار در دنیا رونمایی می‌شود.

نخستین بیان کرد: خصوصیات ویژه این اختراع تبدیل شدن بسکت به یک قایق و شناور ماندن پرسنل مهندسین و کارکنان نفت بر روی آب و نجات آن ها در هوای طوفانی است.

وی هم اکنون از طراحی دستگاهی جدید خبر داد و گفت: این دستگاه در سکوهای نفتی کارکنان در هنگام آتش سوزی و طوفان به راحتی از مهلکه فرار کرده و جان خود را نجات می دهند.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، ” کاپیتان روزبه نخستین” تاکنون ۷۴ ابداع و اختراع در کشور داشته است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.