پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بومی‌سازی و بازسازی ۵۱۹۵ قطعه نیروگاهی در نیروگاه شهید سلیمی نکا

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حسینعلی تازیکی، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۵ هزار و ۱۹۵ قطعه نیروگاهی با مشارکت و تلاش متخصصان نیروگاه شهیدسلیمی نکا و شرکت‌های دانش بنیان بومی‌سازی و بازسازی شده است.

وی گفت: متخصصان نیروگاه شهید سلیمی در شرایط سخت و طاقت فرسای تابستان ضمن تولید انرژی حیاتی برق برای آسایش هموطنان توانستند با تلاش، پیگیری و تکیه بر همت سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان با بومی‌سازی و بازسازی قطعات گام موثری برای تامین قطعه‌های مورد نیاز واحدهای این نیروگاه بردارند که این امر موجب پایداری و تقویت واحدهای تولید برق در نیروگاه شد. 

تازیکی مجموع قطعه‌های ساخت داخل و بازسازی شده امسال را ۵ هزار و ۱۹۵ قطعه اعلام کرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد قطعات مذکور از طریق مهندسی معکوس بومی‌سازی شده و بقیه این قطعات در نیروگاه بازسازی شدند که از این رو ۱۴۲ نوع قطعه از ابتدای امسال تاکنون بومی‌سازی شده است.

وی افزود: طی ۱۰ سال گذشته و از زمان تحریم‌های ظالمانه تاکنون بیش از ۲ هزار نوع و بالغ بر ۸۰ هزار قطعه مورد نیاز نیروگاه نکا در داخل کشور بومی‌سازی شده است. 

نیروگاه شهید سلیمی نکا قطب ساخت داخل قطعات صنایع شمال کشور و یکی از نیروگاه‌های پیشرو در بومی‌سازی قطعات نیروگاهی در کشور است.

 /۸۶۰۵۹/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.