پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بودجه ۲۴۰ میلیارد ریالی فرهنگی شهرداری ساری چگونه هزینه می شود؟

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، کوروش یوسفی روز شنبه در نشست علنی شورا با اعلام این که بخش فرهنگی شهرداری ساری حدود ۲۴۰ میلیارد ریال بودجه گرفته است، گفت : در حالی شورا از تصمیم سازی فرهنگی کنار گذاشته شد که طبق مصوبه شورا و قانون شوراها تمامی تصمیم گیری شهرداری به خصوص فرهنگی باید دارای مصوبه شورا و با نظارت این نهاد باشد.وی توضیح داد: طی ۲ سالی که در دوره پنجم ریاست کمیسیون فرهنگی شورا را بر عهده دارم، شهرداری در کمتر از ۱۰ مورد کار فرهنگی از شورا نظرخواهی کرد و آن موارد هم مربوط به برنامه های مناقشه برانگیزی بوده که بار منفی تصمیم به شورا بر می گشت.
یوسفی کمیسیون فرهنگی و ریاست آن را بدون دخالت داشتن در تصمیمات و نظارت فاقد کارایی دانست و گفت : برای ریاست کمیسیون شورا که انتخاباتش اوایل شهریور ماه سال جاری برای سومین سال برگزار می شود، به دلیل عدم گزارش دهی کارهای فرهنگی شهرداری به شورا و کنار گذاشته شدن شورا از برنامه های فرهنگی نامزد نخواهم شد.
علیجان شمشیربند دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز از برگزاری برنامه های فرهنگی و جشنواره های تابستانی در بوستان ولایت این شهر از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری بدون نظرخواهی از شورا انتقاد کرد و گفت: این برنامه ها در حالی از بودجه شهرداری هزینه می شود که شورا از برگزاری آن بی اطلاع است.
وی اضافه کرد: برنامه های فرهنگی شهرداری باید مطابق با مصوبه شورای اسلامی شهر انجام شود و در پایان نیز گزارش این برنامه ها با هزینه کردشان در اختیار شورا قرار گیرد.
رییس شورای شهر ساری هم در این نشست با تایید این که اعتبار کمیسیون فرهنگی شهرداری را ۲۴۰ میلیارد ریال است، گفت : ۱۴۰ میلیارد ریال از این مبلغ صرف هزینه جاری و بقیه هم عمرانی می شود.

سید مسعود مدینه بدون ارائه توضیح در باره علت تفکیک بودجه فرهنگی به عمرانی و جاری ، افزود : در شرایط فعلی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری که نوپاست کارهای خوبی در این مدت انجام داده است.

رییس شورای شهر ساری برگزاری  جشنواره های فرهنگی در بوستان ولایت این شهر در شب های تابستان را از جمله کارکردهای معاونت فرهنگی و اجتماعی شهردار برشمرد.

۶۹۸۲/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.