پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

به هدف نخوردن ۲۶۳ مورد اقدام به شکار در مازندران

0

مسلم آهنگری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به قرار داشتن در فصل سرد سال و افزایش بازار شکار غیرمجاز در مازندران ، ماموران یگان حفاظت محیط زیست برای جلوگیری از وقوع این مساله به صورت مستمر و مداوم در حال گشت هستند تا به محیط زیست از این ناحیه آسیبی وارد نشود .

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست مازندران با این عنوان که فصل سرد سال ، زمان اوج بیکاری افراد و مبادرت آنها به شکار است، گفت : این مساله باعث شده در این ایام شاهد افزایش تعداد شکارهای غیرمجاز در استان باشیم .

وی ادامه داد:  در روزهای اخیر ۱۰ شکارچی غیرمجاز در آمل، نور ، بابل،کیاسر، میاندرود ، نکا و بهشهر شناسایی و دستگیر شدند و از آنها ۱۸ قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط شد.

آهنگری درمورد آمار فعالیت هشت ماهه یگان حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد : در این مدت ۱۴۶ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز ، ۳۹۵ قبضه سلاح شکاری مجاز دارای تخلف ، ۲ قبضه سلاح جنگی از شکارچیان کشف و ضبط شد .

وی با اشاره به شناسایی یک هزار و ۳۵۳ مورد تخلف در شکار ، صید و آلودگی محیط زیست در مازندران در هشت ماهه امسال گفت : نیمی از تخلفات را موضوعات صید و شکار غیرمجاز تشکیل می دهند .

مازندران با داشتن آبگیرهای فراوان در مناطق جلگه ای و کوهستانی و وجود سه تالاب اصلی میانکاله ، فریدونکنار و کیاسر ، مهم ترین میزبان پرندگان مهاجر زمستان گذران در کشور است که بر اساس آمارهای رسمی هر سال بیش از یک میلیون بال پرنده برای زمستان گذرانی به این مناطق می آیند که تعدادی از آنها هم قربانی طمع و ناآگاهی شکارچیان متخلف می شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.