پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

به نام روستا، به کام گیلاس!

0

آب آشامیدنی روستاهای پشتکوه از جمله ارا صرف آبیاری باغات تلمادره می شود!

سید ظهیر قادری عضو شورای اسلامی روستای اراء در گفتگو با پایگاه خبری چهاردانگه گفت: آبی که قرار بود کام تشنه اهالی روستا را سیراب کند صرف آبیاری باغات تلمادره می‌شود.

عضو شورای اسلامی روستای اراء به جمعیت ساکن در روستا اشاره کرد و گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۰ ساکنین روستای اراء در بخش چهاردانگه ساری بیش از ۲۰۰ نفر اعلام شد که به مدد توسعه و گازرسانی شاهد بازگشت زیادی از اهالی روستای از سایر نقاط کشور به زادگاهشان هستیم.

قادری افزود: متاسفانه مشکل آب از دیرباز در این منطقه پشتکوه وجود داشت به طوری که مقرر شد از محل سفر سال 74 مقام معظم رهبری اجرای طرح آبرسانی «مجتمع آب تلمادره» آب آشامیدنی به روستا برسد. در این طرح هزینه زیادی شد، شامل حفر چاه، ده‌ها کیلومتر لوله‌گذاری، پمپ و… اما شوربختانه کام مردم روستا سیراب نشد و بخش زیادی از آب به افراد حقیقی برای آبیاری باغات واگذار شد.

عضو شورای اسلامی روستای اراء گفت روستای ارا از سال گذشته تحت پوشش شرکت آب‌ و فاضلاب استان مازندران قرار گرفته و برای اهالی روستا کنتور نصب شده است در حالی که مردم در شبانه روز کمتر از دو ساعت آب آشامیدنی سالم دارند.

قادری ضمن قدردانی از زحمات انجام گرفته در بخش آبرسانی گلایه‌های هم داشت و افزود: پیگیری زیادی شد، مسئولین قول‌هایی دادند، متاسفانه مشکل همچنان به قوت خود باقی است، مساله آب امروز موجبات نارضایتی بیش از هفتاد خانوار ساکن در روستا را فراهم آورده است. انتظار می‌رود در راستای تحقق شعار عدالت در دولت محرومان توجه ویژه به این بخش شود.

 بهره برداری از طرح آبرسانی به روستاهای پشتکوه چهاردانگه ساری

همزمان با سالروز تاریخی سفر مقام معظم رهبری به چهاردانگه ساری ،استاندار مازندران به همراه جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی به منظور بررسی و رفع مشکلات مردمی در مهر ماه 1401 در چهاردانگه حضور یافتند و طی این سفر یکروزه طرح آبرسانی به روستاهای پشتکوه از مجتمع تلمادره برای چندمین بار افتتاح شد.

 بهزاد برارزاده مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران اعتبار هزینه شده برای طرح آبرسانی به روستاهای پشتکوه چهاردانگه ساری را 111 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با بهره برداری از این طرح 2 هزار و 731 نفر از اهالی 10 روستای پشرت،کوات، قلعه سر، مالخواست، اروست،کردمیر، ولویه علیا و سفلی ، اراء و تلمادره از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار شدند.

سید ظهیر قادری عضو شورای اسلامی روستای اراء در پایان به خبرنگار چهاردانگه نیوز گفت: سال‌های اخیر شاهد حضور مقامات، نماینده‌های مردم در مجلس و مسئولين محلی بودیم، وعده‌ها روی کاغذ مانده و کام مردم منطقه همچنان تشنه است. کاری کنید مردم امیدشان به نامیدی بدل نشود!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.