پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

به نام توسعه؛ به کام بدهکار بانکی

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، موضوع ساخت پتروشیمی در اراضی میانکاله بازتاب گسترده‌ای داشته و سبب اعتراض بسیاری از حامیان محیط زیست، حساسیت افکار عمومی و به دنبال آن توجه مسوولان را به همراه داشته تا جایی که ریاست جمهوری دستور توقف پروژه مذکور را صادر کرده است.

بعد از حواشی ایجاد شده برخی از فعالان اجتماعی و زیست محیطی نظرات متفاوتی را در چگونگی برنامه‌ریزی و عمل به این صنعت داشتند. 

عباس صدر از فعالان اجتماعی مازندران در این باره، اظهار کرد: موضوع احداث پتروشیمی از دو زاویه مورد نقد قرار می‌گیرد؛ نخست از منظر زیست محیطی که بسیار حائز اهمیت است؛ اهمیت از این نظر که مکان این واحد صنعتی تالاب زیست محیطی میانکاله در نظر گرفته شده است.

وی افزود: منظر دوم که کمتر به آن توجه شده است این است به راستی یک پروژه این چنینی چرا باید توسط یک ابر بدهکار بانکی صورت گیرد.

این فعال اجتماعی بیان کرد: این مساله بسیار قابل تحمل است که چرا و چگونه یک بدهکار بانکی به‌عنوان مالک و مجری ساخت این مطرح می‌شود و ده‌ها هکتار از اراضی ملی به نامش سند می‌خورد و به دنبال آن شاهد آن هستیم که بعضی از مسؤولان و مدیران استانی معتقد هستند محیط زیست و توسعه باید هماهنگ باشند و به هم کمک کنند.

صدر اضافه کرد: این حرف اگر درست باشد ولی نباید فراموش نکنیم که این هماهنگی و کمک نباید به هر قیمتی به وجود بیاید.

وی تصریح کرد: به‌راستی اگر مسؤولان به دنبال توسعه استان هستند چرا صنایع نساجی قائمشهر و یا بهشهر را احیا و یا گردشگری و توریست‌پذیر بودن مازندران را تقویت نمی‌کنند و یا به دنبال توسعه صنایع که به شاخصه‌ها و ویژگی‌های استان نزدیک باشند نمی‌پردازند و یا اجرا نمی‌کنند.

این فعال اجتماعی خاطرنشان کرد: نکته قابل تامل این بوده در هیچ جایی دیده و شنیده نشده که توسعه یک مکان یا یک شهر و یا یک استان و کشور به هیچ عنوان توسط بدهکار یا بدهکاران بانکی صورت نگرفته و یا نخواهد گرفت اگر اینطور باشد باید به مسؤولان تبریک گفت که بدهکار و بدهکاران بانکی نابغه و دلسوزی را برای توسعه به جامعه معرفی کرده و یا می‌کنند.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.