پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

به‌شماره افتادن نفس اکسیژن‌ساز بیمارستان قلب ساری

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، با شیوع کرونا میزان مراجعات به مراکز دولتی در حال افزایش است و متولیان امر در مراکز دولتی بیشترین تمرکز خویش را برای درمان بیماران کرونایی اختصاص داده‌اند.

به دلیل حضور پزشک خانواده شهری و پایش سلامت مردم توسط پزشک خانواده؛ بیمارانی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که عمدتاً دچار مشکلات حاد تنفسی شده باشند، روند رو به رشد این بیماری باعث شده است که حتی بخش‌های از بیمارستان قلب ساری برای درمان بیماران کرونایی که نیاز به دستگاه پیشرفته تنفسی، اختصاص پیدا کند.

حجم بالای مراجعات و انتقال برخی از بیماران از سایر مراکز درمانی استان تقاضا برای مصرف اکسیژن در این مرکز درمانی را افزایش داده است.

رد ماشین‌های کپسولی که از بلوار ارتش به سمت بیمارستان قلب ساری تردد می‌کنند را بگیرید مشخص می‌شود که ظاهرا نیازمندی‌های این مرکز درمانی به اکسیژن افزایش یافته است.

پس از بررسی‌های بیشتر مشخص است که از ظرفیت اسمی دستگاه به صورت بیشتر استفاده می‌شود و عملکرد دستگاه پاسخگویی بیماران نیست و متولیان امر برای تامین کمبودهای اکسیژن نیاز دیدند که نسبت به خرید آن اقدام کنند.

با توجه به خرابی دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان قلب ساری در صورتی که در موعد مقرر نسبت به خرید یا جایگزین آن اقدام نشود دردسر مضاعف برای بیماران و متولیان امر درمان ایجاد می‌کند که انتظار است مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی پیش از به وجود آمدن مشکل نظیر مشکلات شهرستان آمل برای آن چاره‌اندیشی کنند.

تلاش خبرنگار فارس برای دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط با مشکلی که دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان قلب دارد از دانشگاه علوم پزشکی مازندران بی‌نتیجه بوده و عنوان شد؛ با ممنوعیت اطلاع‌رسانی و اظهارنظر در این باره از سوی دانشگاه مواجه هستند.

 /۸۶۰۰۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.