پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بهره برداری پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها در ۸ شهر مازندران

0

اسماعیل اعزی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها FTTx در ۸ شهر استان خبر داد و گفت این پروژه در ۷ شهر دیگر استان نیز در حال اجرا می‌باشد.

او افزود: افزایش صد برابری سرعت اینترنت نسبت به زمان کنونی از ویژگی‌های مهم اجرای پروژه فیبر نوری در کشور و استان مازندران می‌باشد.

اعزی گفت: اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها در ۵۱ شهر استان به اپراتور‌ها ابلاغ شده است که تاکنون این پروژه در تعداد ۸ شهر استان مازندران به بهره برداری رسیده است.

او افزود: در حال حاضر پروژه فیبر نوری FTTx در شش شهر دیگر استان مازندران در حال اجرا می‌باشد و تفاهم نامه مربوطه میان اپراتور‌های متعهد و شهرداری‌ها در هفت شهر دیگر استان نیز به امضاء رسیده است که انشالله با انجام مقدمات اولیه، عملیات اجرایی در این شهر‌ها بزودی آغاز خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت: هم استانی‌های عزیز در هشت شهر بابل، بابلسر، چالوس، عباس آباد، نکا، سیمرغ، خرم آباد، نشتارود که اجرای پروژه مذکور در این شهر‌ها به پایان رسیده است می‌توانند با مراجعه به سایت iranfttx.ir نسبت به ثبت نام و درخواست اینترنت پرسرعت بر بستر فیبر نوری اقدام نمایند و اپراتور‌ها هم می‌بایست در فرصت زمانی یکماه نسبت به فعالسازی سرویس مورد درخواست مشترک اقدام نمایند و در صورت عدم انجام، مردم عزیز ما می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۹۵ شکایات خود را در این زمینه ثبت و پیگیری نمایند.

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.