پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بهره‌گیری از هوش مصنوعی در همه حوزه‌ها الزامی است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، استاندار مازندران با اشاره به اینکه بهره‌گیری از هوش مصنوعی در همه حوزه‌ها بسیار ضروریست و ما در استان به آن نیاز داریم، گفت: پیوست هوش مصنوعی مثل پیوست فرهنگی و محیط زیست امری الزامی است.

 یوسف نوری چهارشنبه ۲ آبان ماه در دومین کنفرانس بین‌المللی هوش مصنوعی و فنآوری آینده‌نگر که به میزبانی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد، اظهار کرد: برتری انسان نسبت به دیگر موجودات به خردمندی و اندیشه‌ورزی است.

وی افزود: شگفتی‌هایی که در اهرام ثلاثه، تخت جمشید و دیوار چین در حوزه عمرانی و تاریخ سازی و در بخش فرهنگی موضوعاتی که از سوی فردوسی آمده نشانه‌های خردمندی انسان از گذشته تاکنون بوده و بیانگر این واقعیت مهم است که قبل از عصر کشاورزی انقلاب شناختی وجود داشته است.

استاندار مازندران تصریح کرد: ۵۰۰ سال قبل که انقلاب علمی شروع شد علم به‌جای اینکه در خدمت علم باشد در خدمت سلطه قرار گرفت و اقتصادانان از علم به نفع خود بهره می‌گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰۰ سال قبل شاهد انقلاب صنعتی بودیم که دولت و بازار جایگزین خانواده شدند و خرده فرهنگ و آداب و رسوم قدیمی جای خود را به فرهنگ دیگر داد.

استاندارمازندران تصریح کرد: در نظریه صدرایی با روحیه پیوندگرایی که ارتباط با هوش مصنوعی دارد بررسی می‌شود اینکه چگونه می‌توان انسانی با نهایت هوشمند درست کرد.

نوری ادامه داد: انقلابی که مبتنی بر اثبات‌گرایی است، معتقد است؛ چیزی که دیده می‌شود هست؛ و دیده نمی‌شود نیست و در دیدگاه توحیدی و ادیان چیزی به نام ماورایی داریم که آنچه دیده نمی‌شود هم هست مثل روح؛ لذا ما معتقدیم دستیابی به انسان هوشمند وجود دارد اما مثل نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه هوش مصنوعی در همه حوزه‌ها بسیار ضروریست و ما در استان به آن نیاز داریم، یادآور شد: از این به بعد باید پیوست هوش مصنوعی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که در گذشته فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات مثل نخ تسبیح بود و باید بخش‌های مختلف مبتی بر فن‌آوری باشد؛ اما امروز پیوست هوش مصنوعی لازم شد.

وی پیوست هوش مصنوعی را مثل پیوست فرهنگی و محیط زیست و غیره امری ضروری برشمرد و گفت: یکی از مواردی که امروزه باید در طرح‌های کلان و خردی که مبتنی بر پیشرفت بویژه در برنامه هفتم توسعه کشوربه کار بگیریم؛ پیوست هوش مصنوعی در همه ابعاد است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه باید در حوزه زیرساخت هوش مصنوعی اقدام شود، افزود: برگزاری چنین برنامه‌هایی نوعی فراهم کردن زیرساخت است زیرا در چنین برنامه‌هایی با تغییر انگارهای ذهنی مقدمات پذیرش این انگارها فراهم می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در عصر کشاورزی خوب بودیم زیرا هنوز استان در ۱۲ محصول رتبه اول کشور را دارد، تصریح کرد: اما در عصر صنعت جاماندیم باید تیمی کار می‌شد؛ اما اینجا کار انفرادی بود.

نوری گفت: در عصر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در همه حوزه‌های مرتبط پیشرفت‌های خوبی از جمله در نانو، سلول‌های بنیادین، دستاوردهای هسته‌ای، پرتاب ماهواره و غیره داشتیم و خوب عمل کردیم لذا نباید از عصر هوش مصنوعی جا بمانیم.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.