پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بهره‌مندی ۱۵۴ روستای مازندران از نعمت آب شرب سالم در دولت سیزدهم

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مدیرعامل آبفا مازندران گفت: ۱۵۴ روستا با جمعیتی بالغ بر ۷۰ هزار نفر با استفاده از ظرفیت‌های اعتباری قانونی، خیّرین  و غیره طی فعالیت دولت سیزدهم در استان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

بهزاد برارزاده در گفت‌وگو با ایسنا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور رئیس دولت سیزدهم به عملکرد شرکت آب و فاضلاب مازندران طی ۳ سال اخیر اشاره کرد.

وی اظهار کرد: در دولت مردمی سیزدهم فعالیت‌ها و اقدامات مهمی در راستای خدمات رسانی بهینه به مردم شامل اصلاح، توسعه و احداث ۱۵۰۰ کیلومتر خط انتقال آب، حفر ۵۲ حلقه چاه با ظرفیت دبی استحصال ۱۱۴۴ لیتر در ثانیه، احداث ۳۴۰۰۰ متر مکعب مخازن ذخیره، بهره برداری از ۱۰ حلقه چاه‌ پیزومتری و کشاورزی با ظرفیت تامین ۲۲۳ لیتر در ثانیه، بهسازی و مهندسی مجدد ۱۳۱ حلقه چاه در سطح استان با افزایش ظرفیت استحصال ۲۰۹۶ لیتر در ثانیه همچنین مقاوم سازی و بهسازی ۵۰۰۰۰ مترمکعب مخازن ذخیره در شهرهای ساری و قائمشهر و بهسازی ایستگاه‌های پمپاژ در این دو شهر با افزایش ۴۰۰ لیتر بر ثانیه ظرفیت پمپاژ و بهره مندی از ظرفیت اعتبارات بند (ط و ی) تبصره ۱۵ قوانین بودجه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به میزان ۱۲۰۰ میلیارد ریال در بخش آبرسانی در سراسر استان صورت گرفته است.

وی از ۱۰۰۰۰ میلیارد ریال نیاز اعتباری برای رفع تنش آبی در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر برای اجرای پروژه‌های تنش قراردادهایی با پیمانکاران به مبلغ ۷۰۰۰ میلیارد ریال منعقد شده است.

بهره‌مندی ۱۵۴ روستای مازندران از نعمت آب شرب سالم در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت آبفای مازندران به عملکرد این شرکت در بخش جمع آوری شبکه فاضلاب اشاره کرد و گفت: در دولت شهید رئیسی ۴۳ کیلومتر توسعه شبکه و۷.۵ کیلومتر اصلاح شبکه فاضلاب، ۱۰ هزار و ۴۲۸ فقره جاری سازی انشعاب فاضلاب به همراه نصب ۵۰۰۲ فقره سیفون و ۷۴۳۴ فقره واگذاری انشعاب فاضلاب در مازندران انجام شده است.

بهره‌مندی ۱۵۴ روستای مازندران از نعمت آب شرب سالم در دولت سیزدهم

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.