پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بهره‌مندی ۱۳۰۰ نفر از آموزش‌های فنی حرفه‌ای در سوادکوه

0

غلام‌علی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه، به بیان گزارش عملکرد مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای غدیر شهرستان سوادکوه و سوادکوه‌شمالی به مناسبت هفته دولت اشاره کرد و گفت: نقش و اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توسعه اقتصادی کشورهای توسعه‌یافته و بسیاری از کشورهای در حال توسعه شناخته شده است که برای ایجاد تحول در توسعه اقتصادی به عنوان پیش‌زمینه و اولین گام اقدام به اصلاح نظام آموزش فنی و حرفه‌ای خود و سرمایه‌گذاری در آن می‌کنند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای غدیر سوادکوه و سوادکوه‌شمالی، افزود: فنی و حرفه‌ای متولی آموزش‌های مهارتی است و هدف از این آموزش‌ها، افزایش توانمندی‌های علمی و عملی، تربیت نیروی انسانی ماهر و ایجاد شغلی هدفمند و پویا برای متقاضیان آموزش‌های مهارتی است.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مرکز فنی و حرفه‌ای برای گروه‌های هدف از جمله جوانان جویای کار، متقاضیان آزاد، دانش‌آموزان، دانشجویان، بنگاه‌های اقتصادی، اصناف، آموزش در محیط کار واقعی، نیروهای مسلح، زنان سرپرست خانوار، آسیب‌دیدگان اجتماعی و سایر حوزه‌ها تعریف و طراحی شد، خاطرنشان کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای غدیر سوادکوه و سوادکوه‌شمالی دارای ۶ کارگاه آموزشی در رشته‌های فناوری خودرو، جوشکاری، برق ساختمان و صنعتی، ابزار دقیق و فناوری اطلاعات و کارگاه کشاورزی، که بیش از ۴۰ حرفه آموزش می‌دهیم و همچنین بیش از هزار و ۳۰۰ نفر که شامل ۴۶۰ نفر در بخش خصوصی و ۸۴۰ نفر در بخش دولتی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در طول یک‌سال اخیر بهره‌مند شدند.

کریمی، ایجاد تعامل با دستگاه‌های اجرایی شهرستان را لازمه رونق این مجموعه دانست و اظهار کرد: تعامل خوبی با دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی در خصوص هم‌افزایی آموزش‌های مهارتی داریم و از فرمانداران شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی برای توجه به مهارت‌آموزی و اولویت پرداخت تسهیلات بانکی به مهارت‌آموختگان دارای گواهینامه فنی و حرفه‌ای هستند، تشکر می‌کنم.

 وی به برنامه ارتقاء شغلی شاغلین بنگاه‌های اقتصادی اشاره کرد و افزود: تعامل خوبی با مسؤولان آموزش و پرورش شهرستان برای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای داریم و در هر سال تحصیلی بیش از ۱۰۰ دانش آموز دختر و پسر در بخش خصوصی آموزشگاه‌های آزاد و مرکز فنی و حرفه‌ای آموزش می‌بینند.

وی از وجود ۳۰ آموزشگاه در رشته‌های صنایع پوشاک، صنایع چوب، صنایع غذایی، کشاورزی، مراقبت و زیبایی، بافندگی با ماشین و فناوری اطلاعات و آموزش به هنرآموزان در سوادکوه خبر داد.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای غدیر شهرستان سوادکوه و سوادکوه‌شمالی از علاقمندان به سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی آموزشگاه‌های آزاد در رشته‌های کشاورزی، پرورش گیاهان دارویی، پرورش گل و گیاه، پرورش قارچ خوراکی پرورش کرم ابریشم، علوم دامی، پرورش ماهیان سردآبی و گرم‌آبی ،ماکیان و پرورش قرقاول، صنایع دستی، گردشگری و بوم گردی دعوت کرد تا در این رسالت آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای غدیر سوادکوه و سوادکوه‌شمالی را یاری کنند.

کریمی یکی از ماموریت‌های فنی و حرفه‌ای را آموزش نیروهای شاغل در مراکز تولیدی عنوان کرد و افزود: بر حسب درخواست متقاضیان آموزش‌های مهارتی، هم در مرکز و همچنین برای دستگاه‌های اجرایی و بنگاه‌های اقتصادی، آموزش‌های مهارتی کار‌آفرینی و کسب و کار اجرا می‌شود.

وی در خصوص لزوم آموزش مهارت به نوجوانان و دانش آموزان اظهار داشت: از خانواده‌های در خواست دارم همان‌گونه برای آموزش تحصیلی، هنری، ورزشی و آموزش‌های دیگر برای فرزندان خود برنامه‌ریزی، هزینه و وقت صرف می‌کنند برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هم اهمیت ویژه‌ای داشته باشند و یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها، اشتغال آینده فرزندانشان است و بی‌تردید آموختن آموزش‌های فنی و حرفه ای نقش بسزایی در آینده تحصیلات دانشگاهی، خدمت سربازی و اشتغال پایدار دارد.

کریمی خاطرنشان کرد: طرح تابستانه مهارت‌آموزی اوقات فراغت دانش‌آموزان و جاماندگان مدرسه برای سنین ۱۲ تا ۱۵ سال برای آموزش کار آفرینی و کسب کار مشاوره شغلی با صدور گواهی مهارت ویژه برای سنین ۱۵ الی ۱۸ سال، آموزش‌های مهارتی با صدور گواهینامه مهارتی است، ثبت نام و آموزش بصورت رایگان است و این تفاهم‌نامه بمدت سه سال و هر ساله از تاریخ ۱۵ تیرماه تا ۱۵ شهریورماه برگزار می‌شود و علاقمندان از طریق آموزش و پرورش، بسیج سازندگی و کمیته امداد پیگیری کنند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای غدیر شهرستان سوادکوه و سوادکوه‌شمالی از مسؤولان، نمایندگان مجلس و خیرین شهرستان سوادکوه و سوادکوه‌شمالی خواست با توجه به پیشرفت صنعت و توسعه تکنولوژی نسبت بروزرسانی تجهیزات کارگاهی و تهیه مواد مصرفی کارگاه‌های آموزشی مساعدت ویژه داشته باشند.

پایان پیام/۸۶۰۱۵/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.