پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۱۵۲ طرح عمرانی و خدماتی دهه فجردر شهرستان نور

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، بیژن پولادی در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان با تشریح برنامه‌های ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: ۱۳۴ طرح با اعتبار بیش از  ۳۵۷ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان با ایجاد اشتغال هزار و  ۸۰۸ نفر افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

 وی با اشاره به کلنگ‌زنی ۱۸ طرح در ایام الله دهه فجر در شهرستان نور افزود: بیش از ۵۵۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار و ایجاد اشتغال ۷۳۰ نفر برای طرح‌های کلنگ‌زنی پیش‌بینی شده است.

 فرماندار نور از بهره‌مندی خدمات و طرح‌ها در سطح شهر خبر داد و تصریح کرد: طرح‌های عمرانی و خدماتی در سه بخش مرکزی، چمستان و بلده افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شوند تا همه مردم شهرستان از آنها بهره‌مند شوند.

وی برخی از  طرح‌های دهه فجر در شهرستان نور را شامل حوزه‌های مختلف برق، مخابرات، بنیادمسکن، صنعت معدن و تجارت، بهزیستی، آب و فاضلاب، ارتباطات سیار، منابع طبیعی، راهداری و حمل و نقل جاده ای و … عنوان کرد.

پولادی با اشاره به اجرای طرح‌های  شهرداری‌ها در سطح شهرستان، افزود: حوزه گردشگری در شهرستان مغفول مانده است؛ با وجود مکان‌های بالقوه‌ای مانند آبشار آب پری، میانبند بخش مرکزی و آببندان‌ها و سدهای خاکی، آب گرم ، دریا، جنگل و …  به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم تا در این حوزه نیز کارهایی انجام شود.

فرماندار شهرستان نور وجود مواهب طبیعی چون دریا، جنگل، جلگه و کوهستان و اقلیم‌های متفاوت موقعیت این شهرستان را  بسیار ویژه دانست و گفت: یکی از محورهای اصلی دولت سیزدهم اقتصاد دریا محور است ‌و از سرمایه‌گذاران می‌خواهیم تا این بخش را ویژه ببینید چون با وضعیت ترافیکی و حجم عظیم گردشگران در استان مازندران حمل و نقل دریایی می‌تواند نقش بسیار حائز اهمیتی را ایفا کند.

وی از افتتاح پایانه صادراتی که سال های سال مسکوت مانده بود در ایام الله دهه فجر خبر داد.

پولادی در پایان از خام فروشی به جای خدمات فروشی در غرب مازندران انتقاد کرد و گفت: در غرب مازندران به جای خدمات فروشی بیشتر خام فروشی صورت گرفته است؛ در حالی که می توانستیم در حوزه هتل‌ینگ و کشاورزی خدمات فروشی بسیار خوبی با ارز آوری بالا را شاهد باشیم.

پایان پیام/ ۸۶۰۲۳/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.