پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بهره‌برداری از ۷۱ کیلومتر زیرسازی و آسفالت راه‌های روستایی مازندران 

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از بهره‌برداری عملیات زیرسازی و آسفالت(ساخت) راه‌های روستایی و فرعی استان به طول ۷۱ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۸۵ میلیارد تومان در ۶ ماه گذشته خبر داد.

 مهدی اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از محصولات کشاورزی استان از طریق حمل و نقل جاده‌ای به مقاصد خارج از استان منتقل می‌شود، وجود زیرساخت‌های مناسب برای تردد ناوگان حمل و نقل ضروری است؛ بنابراین، محورهای فرعی و روستایی استان نیازمند توجه ویژه‌ای هستند.

وی بهسازی، مرمت، شن‌ریزی و آسفالت راه‌های روستایی را از اولویت‌های این اداره کل برشمرد و افزود: ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها، از جمله بازسازی و بهسازی راه‌های روستایی، به تسهیل در داد و ستد و افزایش درآمد روستاییان کمک کرده و مانع از مهاجرت آنها به شهرها می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار این اداره کل، از مجموع ۳۶۲۲ روستا در استان، ۱۷۱ روستا کمتر از ۲۰ خانوار و ۲۱۷۴ روستا بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالته برخوردارند.

اکبری افزود: با توجه به تاکیدات دولت سیزدهم در رسیدگی به مطالبات روستائیان، عملیات بهسازی، تعریض و روکش آسفالت این راه‌ها اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: حدود ۹۷ درصد از جمعیت روستایی مازندران (روستاهای بالای ۲۰ خانوار) از راه آسفالته برخوردارند.

اکبری اظهار کرد: بهبود وضعیت راه‌های فرعی و روستایی می‌تواند به آبادانی این مناطق که از کانون‌های مهم تولید و ارزش‌آفرینی هر جامعه به شمار می‌روند، کمک کند.

قابل ذکر است، از ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه‌های استان، حدود ۷۸۹۸ کیلومتر راه روستایی است.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.