پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بندر نوشهر تبدیل به بندر گردشگری شود

0

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، سعید کیاکجوری در نشست خبری در جمع خبرنگاران شاهراه حیاتی بندر را آبراه آن دانست و اظهار کرد: اگر در بندر جرثقیل، اسکله، انبار، سیلو، مخزن راه دسترسی، گمرک و … داشته باشیم اما کانال و آبراه نداشته باشیم سرمایه‌گذار‌ی‌ها هیچ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آبراه می‌تواند ارتباط حوضچه و بندر را برقرار کند، گفت: سعی کردیم با اقدامات ضروری ایمنی نسبی برای بنادر نوشهر و فریدونکنار ایجاد کنیم.

کیاکجوری به کاهش تراز آب دریای خزر اشاره کرد و افزود: لایروب ارس را به مدت ۵ ماه در اختیار نداشتیم و با امکانات اولیه اقدامات لازم برای لایروبی را انجام دادیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: قرارداد ۱۰۰ میلیارد تومانی جهت لایروبی ۵۰۰ هزارمترمکعب برای بندر نوشهر بسته و همچنین قرارداد ۵۰ میلیارد تومانی برای ۲۵۰ هزار مترمکعب بندر فریدونکنار در دست اقدام است.

 کیاکجوری ضمن بیان اینکه در زنجیره تامین واردات و صادرات دستگاه‌های زیادی نقش‌آفرینی می‌کنند، افزود: هر کالایی وارد بندر شود موظفیم آن را تحویل و نگهداری کنیم تا صاحب کالا اظهارات خود را به گمرک اعلام کند و بعد دستگاه‌های متولی نظارت‌های لازم را انجام دهند، اگر کالا شرایط مربوطه را داشت گمرک پروانه‌ای را صادر می‌کند و آن وقت بنادر موظف به وارد یا صادر هستند.

وی با اشاره به اینکه شاید شرایط در ۵۰ سال آینده باید به گونه‌ای پیش رود که بندر نوشهر به گردشگری مبدل شود، اظهار کرد: در حال حاضر بندر نوشهر تجاری و نفتی است.

وی به دو پروژه سرمایه‌گذاری کارخانه فرآوری قهوه و تولید تجهیزات و کیت‌های آزمایشگاهی در بندر نوشهر اشاره کرد و افزود: اجرای پروژه تولید کیت‌های آزمایشگاهی نیازمند مجوز وزارت بهداشت است تا کار ساخت ابنیه آغاز شود و سرمایه‌گذار کارخانه قهوه نیز در موعد مقرر نتوانست به تعهدات قانونی‌اش برای اجرای پروژه عمل کند.

کیاکجوری با بیان اینکه محموله ذرت درسال ۹۹ وارد بندر نوشهر شد و این محموله بنا بر هر دلایلی بعد از ۳ سال ترخیص نشد، اظهار کرد: بندر در خصوص خروج و نگهداری کالاهایی که مدت مجاز ماندگاری یا متروکه هیچ نقشی ندارد، ما وظیفه داریم کالایی که سه ماه از مدت نگهداری آن منقضی شد را بلافاصله به گمرک اعلام می‌کنیم.

وی افزود: گمرک بلافاصله اقدامات قانونی و اخطار به صاحب کالا را انجام و بعد از آن به سازمان املاک تملیکی که متولی فروش این کالاها است، منعکس می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با بیان اینکه در این فرایند طولانی بندر هیچگونه قصوری ندارد،گفت: برخی از این کالاها در فرایند طولانی آلوده می‌شوند و مصرف دامی ندارند.

وی افزود: تنها کاربری که این کالاها با تاییدیه دانشگاه علوم پزشکی، مراجع قضایی و استاندارد، گمرک و … می‌توانند داشته باشند فقط الکل صنعتی است.

کیاکجوری به وضعیت مطلوب بندر نوشهر از نظر ارائه خدمات بندری و کیفی اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد از فضای انبار بندر مربوط به بخش خصوصی است و این نشان از استقبال سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری دارد.

 /۸۶۰۶۱/م/ی


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.