پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بندر امیرآباد مرکز استراتژیک صادراتی کشور می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، سید محمود حسینی‌پور، در حاشیه بازدید از بندرامیرآباد در شرق مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بندر امیرآباد به عنوان بندر استراتژیک از اهمیت فراوانی در استان و کشور برخوردار است و با توجه به نگاه دولت جدید به منطقه اوراسیا این بندر به دلیل همجواری با کشورهای اوراسیا و دارا بودن مسیر کریدور شمال- جنوب از اهمیت بالاتری در تبادلات برخوردار است.

وی افزود: در کنار همه زیرساخت‌های مناسب در بندر و وجود شرکت‌های فعال در بخش توسعه اقتصادی، صادرات بخش مهمی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد که در این راستا ساز و کار صادرات مرکبات از طریق بندرامیرآباد در حال انجام است و در آینده‌ای نزدیک شاهد این اتفاق مهم خواهیم بود.

استاندار مازندران با اشاره به اتصال بندر امیرآباد به شبکه ریلی در کشور منحصر به فرد است؛ یادآور شد: اتصال به شبکه ریلی یکی از امتیازات مهم بندرامیرآباد در بین بنادر کل کشور است و دارا بودن این شبکه ریلی موجب شده است تا این بندر به عنوان بخش مهمی در صادرات و واردات کشور باشد.

حسینی‌پور تصریح کرد: تبادلات مختلف با کشورهای اوراسیا موجب توسعه و رشد اقتصادی می‌شود و در این راستا همه تلاش ما بر این است که در حوزه سنگ معدنی، بخشی از صادرات روسیه به کشور هند از طریق بندر امیرآباد اجرایی شود.

وی با بیان اینکه بندرامیرآباد با توجه به ظرفیت‌های فراوانی که در بخش‌های مختلف دارد؛ باید از حالت بالقوه به فعل تبدیل شود؛ تصریح کرد: توسعه فعالیت‌های تجاری، اقتصادی و صادرات گامی مهم برای رشد و توسعه همه جانبه در بندر امیرآباد به عنوان بندر استراتژیک و فعال است که امیدواریم در این بخش شاهد شکوفایی بیشتر باشیم و بخشی از مشکلات اشتغال برطرف شود.

 /۸۶۰۰۲/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.