پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بلوارهای شهر تنکابن مزین به المان شهدا شد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان تنکابن، ️آئین رونمایی از ۲۰۰ المان شهید شهر تنکابن با حضور شهردار و اعضای شورای شهر، نمایندگان سپاه ناحیه تنکابن در شهرداری تنکابن برگزار شده است.

محمدابراهیم لاریجانی شهردار تنکابن در این مراسم با بیان اینکه توجه به موضوعات ارزشی و فرهنگی از وظایف شهرداری‌ها است، اظهار کرد: در این دوره از مدیدیت شهری  سعی کردیم تا اقدامات اثرگذار و ماندگاری در سطح شهر ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز نیز اقدام دیگری را برای معرفی و رونمایی در پیش داریم، افزود: یکی از مطالبات به حق خانواده‌های معزز شهدا از مجموعه شهرداری بوده و بارها در نماز جمعه،ملاقات عمومی و دیگر فضاها از اینجانب به‌عنوان شهردارتنکابن مطالبه می‌شد.

شهردار تنکابن ادامه داد: این مهم موضوع به حقی بوده و این‌بار سعی کردیم تا المان تمامی شهدای شهر تنکابن که ۲۰۰ شهید را شامل می‌شود برای شهروندان در قالب بوم‌های هنری رونمایی کنیم؛ چرا که بعضی از شهدا که تا به امروز در هیچ جای شهر اثری از آنان نبود و گاها مورد انتقاد نیز قرار می‌گرفتیم که برای بعضی شهدا چند کوچه و چند المان در شهر وجود دارد اما برای برخی نیز هیچ اثری وجود ندارد.

این مسؤول بیان کرد: اقدام امروز شهرداری در رونمایی از ۲۰۰ المان شهید شهر تنکابن یک اقدام قلبی و بدون دستور و بخشنامه‌ای از جایی بوده و بنا داشتیم یک‌بار همه شهدای شهر تنکابن را برای مردم رونمایی کنیم تا مردم به‌ویژه نسل جوان از رشادت‌گری جوان‌های قدیم شهرشان مطلع شوند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های مدیریت شهری توجه به مباحث فرهنگی به‌ویژه زنده نگه داشتن و تکریم شهدا است، افزود: این مهم در برنامه این نهاد از اولویت بسیاری برخوردار بوده  و تلاش داریم در این حوزه سبک جدیدی از فرهنگ‌سازی در مسائل ارزشی در شهر تنکابن را بنا سازیم.

وی یادآور شد: دشمنان بیش از هر زمان دیگری در حال کمرنگ جلوه دادن فرهنگ ایثار و شهادت هستند و ارج نهادن به شهدا با تفکر نسل جدید مطابقت دارد و این تطابق تضمین کننده حفظ آرمان‌های شهدا است.

شهردار تنکابن در پایان گفت: همگان باید به سمت و سویی برویم که با شیوه‌های نو اندیشه‌های فرهنگ ایثار و شهادت را میان نسل جوان جامعه پایه‌ریزی کنیم.

 /۸۶۰۳۴/ج/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.