پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بلاتکلیفی زباله‌ در محمودآباد ادامه دارد…

0

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران گفت: براساس اعلام شهرداری آمل مبنی بر تکمیل ظرفیت مرکز دفن زباله عمارت، جلوی تخلیه زباله‌های شهرستان محمودآباد و شهر سرخرود در این مکان گرفته شده است.

سید محمد محمدی تاکامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: زباله‌های جمع شده در محمودآباد به مکان دیگری خارج از این شهرستان که از مراکز دفن مورد تایید محیط زیست به لحاظ بهداشتی است، انتقال داده می‌شود.

وی با بیان اینکه آمل و محمودآباد از نظر منطقه‌ای در یک ناحیه قرار دارند، تصریح کرد: اگر قرار به انتقال مرکز دفن زباله یا سامانه‌ای برای زباله‌سوز در شهرستان های آمل و محمودآباد باشیم، هر دو در یک مکان خواهد بود.

 مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران خاطرنشان کرد: یک دستگاه زباله‌سوز در سرخرود طی 1 تا ۲ هفته آینده پس از اتمام قرارداد برای سوزاندن زباله‌ها به روش بهداشتی نصب می شود.

محمدی تاکامی گفت: زباله‌های محمودآباد نیز به محض راه‌اندازی مرکز دفن آمل به آنجا انتقال داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه براساس مطالعات انجام شده در ۸ سال گذشته طرح جامع پسماند، محمودآباد و آمل در یک ناحیه دیده شد، افزود: به دنبال گزینه‌های مستقل برای محمودآباد هستیم اما هم از لحاظ منطقی و هم از نظر اقتصادی سرمایه‌گذار فقط برای یک شهر نمی‌تواند سرمایه‌گذاری کند زیرا مقرون به صرفه نیست.

*ظرفیت محل دفن زباله عمارت تکمیل است

صابر اکبرزاده رییس شورای شهرستان محمودآباد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه با وساطت فرماندار و شورای شهر طی نشست هایی که داشتیم، زباله‌های شهرستان محمودآباد و سرخرود به عمارت برای تخلیه بارگیری می‌شد، اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که شهرستان آمل برای دفن زباله‌ها در عمارت دارد، چند روزیست که دیگر زباله‌ها منتقل نمی‌شود اما روز گذشته به صورت قاطع اجازه تخلیه زباله‌ها داده نشد.

وی با اشاره به اینکه برای زباله‌های محمودآباد و سرخرود با دو شرکت برای استقرار دستگاه زباله‌سوز مذاکره شده است، تصریح کرد: براساس آخرین مکاتبات در جلسه پسماند شهرستان مکان مد نظر مورد تایید محیط زیست قرار گرفته و منتظر تایید نهایی استان هستیم و طی سه ماه آینده با شرکت دانش بنیان ایرانی قرارداد منعقد می‌شود.

 رییس شورای شهرستان محمودآباد خاطرنشان کرد: پس از عقد قرارداد و نصب دستگاه‌ها این شرکت می‌تواند به طور میانگین 5 تا 15 تن در روز زباله‌ را تفکیک و بسوزاند که زباله‌های انباشته شده در اولویت قرار دارد.

اکبرزاده افزود: مکان مورد نظر تخلیه زباله محمودآباد مورد تایید بهداشت بوده است و این اراده برای عقد قرارداد در این شهرستان برای سه ماه آخر سال وجود دارد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.