پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بسته خبری پلیس مازندران| از آدم‌ربایی نافرجام تا دستگیری کلاهبردار میلیاردی در محمودآباد مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مهم‌ترین عناوین بسته خبری پلیس مازندران شامل آدم‌ربایی نافرجام، دستگیری کلاهبردار میلیاردی در محمودآباد و روزهای پرکار پلیس در بحث کشف انبارهای احتکار در شهرهای مازندران است.

*آدم ربایی نافرجام در قائم شهر /بازداشت آدم‌ربایان

سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی مازندران در تشریح این خبر، اظهار کرد: در پی کسب خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع آدم ربایی در شهرستان قائم‌شهر با توجه به حساسیت موضوع، مراتب در دستور کار فرماندهی انتظامی شهرستان و پلیس های تخصصی استان قرار گرفت.

 وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات اولیه مشخص شد، آدم ربایان که دو نفر هستند با یک خودروی سواری پراید، دختر ۱۳ ساله‌ای را از درب منزلش ربوده و طی تماس تلفنی با پدرش درخواست ۲هزار سکه طلا کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: کارآگاهان و کارشناسان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات از خانواده دختر ربوده شده و با استفاده از شگرد های خاص پلیسی، رد خودروی گروگانگیران را در محور  قائم‌شهر ـ ساری شناسایی کردند.

این مسؤول اظهار کرد: با اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی، خودروی آدم ربایان در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه متوقف و متهمان در کمتر از ۳ ساعت دستگیر شدند.

میرزایی با اشاره به اینکه در این عملیات پلیسی، دختر ۱۳ ساله صحیح و سالم از دست آدم ربایان رها و به آغوش خانواده بازگشت، گفت: متهم اصلی پرونده در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس، لب به اعتراف گشود و به بزه انتسابی با انگیزه مالی اقرار کرد.

وی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، تحویل مرجع قضائی شد، خاطرنشان کرد: پلیس با کسانی که بخواهند نظم و امنیت جامعه را برهم بزنند با قاطعیت و برابر قانون با آنان رفتار خواهد کرد.
در پی وقوع این حادثه و نجات جان دختر ۱۳ ساله از دست گروگانگیران، پدر این دختر از اقدام مقتدرانه پلیس در برخورد و مقابله با آدم ربایان و واکنش سریع پلیس در این عملیات قدردانی کرد.

* دستگیری کلاهبردار ۳۰۰میلیارد ریالی در محمودآباد

 فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری کلاهبردار ۳۰۰ میلیاردی توسط پلیس آگاهی شهرستان محمودآباد خبر داد و اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به مراجع انتظامی شهرستان محمودآباد مبنی بر کلاهبرداری از وی توسط فردی ناشناس، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، کارآگاهان اداره مبارزه با جعل وکلاهبرداری پلیس آگاهی محمودآباد متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: متهم که اهل یکی از شهرستان‌های همجوار بوده است، با شناسایی بیماران مبتلا به اعتیاد در مراکز درمانی اقدام به دریافت دسته چک بانکی به نام آنان و خرید کالا با استفاده از آن می‌کرد.

میرزایی خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده تا کنون به کلاهبرداری ۳۰۰ میلیارد ریالی از ۱۳ نفر از مردم در سایر استان های کشور اعتراف کرد.

این مقام انتظامی در خاتمه با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد به مردم توصیه کرد: علاوه بر عدم اعتماد به افراد ناشناس و عدم دریافت چک و سایر اوراق بهادار از آنان در انجام معاملات، در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

*کشف ۴۰۰ تن برنج احتکاری در جویبار

سیدموسی حسینی جانشین انتظامی استان مازندران نیز از کشف ۴۰۰ تن برنج احتکار شده به ارزش ۲۸۰ میلیارد ریال از یک انباری در شهرستان جویبار خبر داد.

وی اظهار کرد: در راستای نظارت بر توزیع کالاهای اساسی در سطح بازار و جلوگیری از احتکار کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم، ماموران انتظامی از وجود یک انبار برنج در سطح شهر مطلع و موضوع را با جدیت در دستور کار خود قرار دادند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مازندران بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی با هماهنگی قضائی و همکاری اداره جهاد کشاورزی و جرائم اقتصادی استان، در بازرسی از این انبار موفق به کشف ۴۰۰ تن برنج احتکاری شدند.

این مسؤول تصریح کرد: در این ارتباط یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد و با توجه به محرز بودن احتکار، محل مورد نظر پلمب و مقدار برنج احتکار شده تحویل اداره جهاد کشاورزی شد.

حسینی با اشاره به اینکه ارزش ریالی کالای مکشوفه ۲۸۰ میلیارد ریال برآورد شد، خاطرنشان کرد: پلیس به همه کسانی که با احتکار کالاهای اساسی قصد برهم زدن امنیت روانی و آرامش مردم را دارند برابر قانون با قاطعیت تمام برخورد می‌کند.

* کشف میلیاردی انبار احتکاری مواد غذایی در کلاردشت

مصطفی اکبرنژاد فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت از کشف ۲۰ تن برنج و یک تن و ۷۰۰کیلوگرم قند احتکاری از یک انبار در آن شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در انباری در شهرستان کلاردشت احتکار برنج و قند کرده است، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران در ادامه با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی صورت گرفته، ۲۰ تن برنج و یک تن و هفتصد کیلوگرم قند احتکارشده کشف و با دستور قضایی انبار مورد نظر پلمپ و پرونده به مرجع قضایی ارجاع گردید.
فرمانده انتظامی کلاردشت تصریح کرد: ارزش ریالی برنج و قند مکشوفه احتکار شده ۶میلیارد ریال است.

اکبرنژاد در پایان از شهروندان خواست، در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت های غیرقانونی، اقتصادی اقلام اساسی، موضوع را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰به پلیس اطلاع دهند.

* کشف میلیاردی تجهیزات تولید ارز دیجیتال در تنکابن

بهادر دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از کشف ۳۵ دستگاه تجهیزات استخراج ارز دیجیتال به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد و اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت غیرقانونی فردی در امر استخراج و تولید ارز دیجیتال در این شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی،ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی متهم را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن تصریح کرد: ماموران در بازرسی از محل فعالیت متهم مربوطه ۳۵ دستگاه تجهیزات رایانه ای مربوط به استخراج ارز دیجیتال به ارزشی بالغ بر ۱۰میلیارد ریال کشف کردند.

دیلمی در پایان گفت: قاچاق و هرگونه فعالیت های اقتصادی غیر قانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و اظهار کرد: خرید و مصرف کالای قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیر قانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه ها و افزایش بیکاری خواهد شد.

*دستگیری رمال و دعانویس در جویبار

غلام‌رضا جعفری فرمانده انتظامی شهرستان جویبار، گفت: ماموران پلیس آگاهی، فردی را که با رمالی و فالگیری اقدام به سرکیسه کردن افراد ساده لوح کرده بود دستگیر کردند
وی در تشریح این خبر گفت: با توجه به دریافت مبنی بر فعالیت فردی غیر بومی در امر رمالی و فالگیری و ترویج خرافه گرایی در سطح شهر جویبار بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی پس از هماهنگی با مقامات قضائی، تحقیقات خود را در محل زندگی این فرد آغاز کرده و متوجه شدند که وی با استفاده از ساده لوحی برخی از افراد اقدام به رواج خرافه گرایی، رمالی و فال گیری کرده و از این طریق برای خود کسب درآمد می کند.

این مسؤول اشاره به دستگیری متهم و انتقال وی به اداره پلیس گفت: متهم در بازجویی‌های انجام شده به کسب درآمد از طریق رمالی و فالگیری از طریق فریب شهروندان به بهانه های رفع بیماری، گرفتاری، مشکلات خانوادگی و مالی و … اعتراف و به دادسرا معرفی شد.

جعفری در خاتمه گفت: شهروندان به این نکته توجه داشته باشند که افراد رمال و فالگیر هیچ کمکی برای رفع مشکلات، بیماری ها و گرفتاری های خانواده ها نکرده و هدف آنها کسب درآمد از طریق فریب شهروندان بوده و چه بسا زمینه ساز مشکلات و گرفتاری های دیگری برای خانواده ها خواهند شد.

* کشف ۲۵۰۰ لیتر سموم مایع تقلبی در سیمرغ

حسین اسدی فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ از کشف ۲۵۰۰ لیتر سموم مایع تقلبی در آن شهرستان خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر ذخیره و توزیع سموم تقلبی کشاورزی، موضوع دذر دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی طی رصد اطلاعاتی اقدام به شناسایی انبار ذخیره کود و سم کشاورزی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ تصریح کرد: ماموران با هماهنگی قضائی و به همراه نماینده جهاد کشاورزی از محل مورد نظر بازدید که مقدار ۲۵۰۰ لیتر سم مایع تقلبی در این انبار کشف و ضبط شد.

اسدی در پایان خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش ریالی این سموم تقلبی را بیش از یک میلیارد ریال برآور کردند که در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تکمیل تحقیقات پلیسی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

*دستبند پلیس بر دستان اراذل و اوباش در آمل

علی داداش‌پور فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگیری ۴ نفر از اراذل و اوباش آن شهرستان خبر داد
و اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر درگیری عده ای از اراذل و اوباش در خیابان هراز شهرستان آمل، دستگیری آنان در دستور کار ماموران کلانتری ۱۳ و پاوا این شهرستان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این ۴نفر اراذل و اوباش که پس نزاع و درگیری و ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان قبل از حضور ماموران از محل درگیری فرار کردند، تصریح کرد: در این راستا ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه آنان را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل با اشاره به اینکه در کمتر از یک ساعت متهمان در مخفیگاهشان دستگیر شدند، تصریح کرد:  متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شدند.

داداش‌تبار در پایان خاطرنشان کرد: پلیس با اشرافیت کامل و رصد جامعه با اقتدار در چهارچوب قوانین و مقررات با هر گونه اعمال مجرمانه و مخلان نظم و امنیت عمومی برخورد قاطعانه خواهد کرد.

*دستگیری مخلان نظم وامنیت عمومی در چالوس

علی‌اکبر خسروی فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از دستگیری و بازداشت مخلان نظم و امنیت عمومی در آن شهرستان خبر داد  و اظهار کرد:  در پی ایجاد یک درگیری و اخلال در نظم و امنیت عمومی،۲ نفر از مخلان امنیت که اقدام به چاقو کشی کردند، موضوع دستگیری آنان در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس اطلاعات وامنیت عمومی بلافاصله در صحنه حاضر و دو نفر از اوباشی که با چاقو یک نفر را مورد ضرب و جرح قرار دادند و با قدرت نمایی موجب رعب و وحشت مردم در شهر شدند را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده با قرار قانونی مناسب از سوی مرجع قضائی روانه زندان شدند و مصدوم صحنه که از ناحیه بازو مجروح شد به بیمارستان انتقال یافت.

خسروی در پایان  بیان اینکه امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است، خاطرنشان کرد: در راستای حفظ امنیت و آرامش مردم، کسانی که بخواهند اخلال در نظم و امنیت شهروندان و باعث ایجاد رعب و وحشت و ناامنی شوند، با برخورد قاطعانه پلیس مواجه خواهند شد.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.