پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بسته خبری پلیس مازندران| آزاد سازی میلیاردی اراضی کشاورزی در بهشهر

0


به گزارش خبرگزاری فارس مازندران، مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران طی گفت‌وگویی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر تغییر غیر قانونی مقدار قابل توجهی از زمین‌های زراعی و کشاورزی در بهشهر موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ آن شهرستان قرار گرفت.

وی گفت: ماموران پس از هماهنگی‌های قضایی و با همکاری نمایندگان جهاد کشاورزی آن شهرستان در اقدامی عملیاتی دیوارکشی‌ها و ساختمان‌های احداث شده در این زمین‌ها تخریب شد.

میرزایی گفت: در این عملیات ۶۰ هزار متر از اراضی کشاورزی که به تصرف زمین‌خواران در آمده بود رهاسازی و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران ارزش زمین‌های رهاسازی شده از چنگ زمین‌خواران را برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این ارتباط هشت پرونده قضایی تشکیل و در اختیار مرجع قضایی گرفت.

این مسوول افزود: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد، از مردم خواستارم که قبل از خرید و یا اقدام به ساخت‌و‌ساز حتما از مراجع قانونی آن استعلام کنند.

*آزادسازی اراضی کشاورزی از چنگ زمین‌خواران در ساری 

سرهنگ ناصرعلی صفرپور فرمانده انتظامی شهرستان ساری از آزاد‌سازی بیش از ۴ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان از چنگ زمین‌خواران خبر داد. 

وی یادآور شد: به‌منظور حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی، طرح جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرستان ساری به اجرا در آمد، در اجرای این طرح ماموران انتظامی با هماهنگی‌های قضایی و همکاری کارشناسان اداره جهاد کشاورزی چندین مورد از اراضی کشاورزی که با تغییر کاربری غیرمجاز که زمین‌خواران اقدام به دیوارکشی و ساخت بناهای نیمه کاره در آن کرده بودند را شناسایی کردند.

صفرپور تاکید کرد: حفظ اراضی کشاورزی ضمن این که از اهمیت بسیار بالایی در اقتصاد مقاومتی برخوردار است، حق نسل آینده برای ادامه حیات و زندگی است و تخریب آن می‌تواند منجر به بروز شرایط دشوار زیست‌محیطی برای آیندگان شود.

*کشف کالای قاچاق یک میلیاردی در ساری 

 محمد محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف ۳۰۰ قلم انواع لوازم آرایشی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد و گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی بر حسب وظیفه ذاتی خود در خصوص پیشگیری از جرایم اقتصادی و در پی انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی یکی از اماکن دپوی کالای قاچاق را شناسایی کردند.

وی اضافه کرد:ماموران پلیس امنیت اقتصادی پس از شناسایی انبار کالای قاچاق و هماهنگی قضایی در بازرسی دقیق از آن ۳۰۰ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی و فاقد مجوز گمرکی را کشف کردند.

محمدپور ارزش تقریبی کالاهای کشف شده را بر اساس نظر کارشناسان حدود یک میلیارد ریال برآورد و ضمن بیان خبر دستگیری یک قاچاقچی کالا در این اقدام نصریح کرد: در این رابطه پرونده‌ای تشکیل و به مرجع قضایی ارسال شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان تاکید کرد: ورود غیرمجاز کالای خارجی به کشور و توزیع آن در میان شهروندان تهدیدی جدی برای تولیدات داخلی و در نهایت آسیب زننده بر اقتصاد کشور است، بنابراین شهروندان در صورت مشاهده هرگونه فرصت طلبی از سوی قاچاقچیان کالا موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

*کشف ۲.۵ تن چوب جنگلی قاچاق در بابل

سرهنگ محمد زمان شالیکار فرمانده انتظامس شهرستان بابل از توقیف دستگاه خودروی نیسان با ۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم چوب جنگلس قاچاق خبر داد و یادآور شد: در پی کسب خبری مبنی بر تردد یک خودروی نیسان حامل چوب قاچاق، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ضمن تحویل محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی یک قاچاقچی چوب نیز در این عملیات دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

شالیکار گفت: پردم در صورت شناسایی افرادی که اقدام به قاچاق فراورده‌های جنگلی و منابع طبیعی می‌کنند مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

 /۸۶۰۴۸/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.