پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بسته خبری پلیس| از کشف ۸۰ دستگاه رمزارز در یک دامداری متروکه تا واژگونی قطار باربری سوادکوه

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سردار مرتضی میرزایی در جمع خبرنگاران از کشف ۸۰دستگاه تجهیزات تولید ارز دیجیتال به ارزش ۳۲ میلیارد ریال در یک دامداری متروکه در شهرستان آمل خبر داد و اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت غیرقانونی افرادی در امر استخراج و تولید ارز دیجیتال در شهرستان آمل، موضوع در دستور کار پلیس تخصصی قرار گرفت.

وی گفت: ماموران کلانتری ۱۲ آمل با انجام تحقیقات پلیسی و اطلاعاتی محل فعالیت متهمان را که در یکی از روستاهای این شهرستان بوده شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: با هماهنگی قضایی و در عملیاتی غافلگیرانه متهمان دستگیر شدند و در بازدید از محل فعالیت آنان که در یک دامداری متروکه بوده، ۸۰دستگاه تجهیزات تولید ارز دیجیتال به ارزشی بیش از ۳۲ میلیارد ریال کشف شد.
میرزایی، قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیر قانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: خرید و مصرف کالای قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیر قانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش بیکاری خواهد شد.

*اطفای حریق در ۱۸ هکتار از جنگل‌های غرب مازندران 

سیدمحسن جعفری رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران، از اطفای حریق ۱۸ هکتار از جنگل های غرب استان توسط یگان حفاظت منابع طبیعی نوشهر در آذر ماه خبر داد و گفت: با تلاش شبانه پ‌روزی ماموران یگان حفاظت، ۸ فقره اطفای حریق در سطح ۱۸ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی غرب استان صورت گرفته است.

وی افزود: در طول ماه گذشته ۴۳فقره پرونده تشکیل و ۳۴ نفر دستگیر، همچنین ۲۹دستگاه وسیله نقلیه و تجهیزات توقیف شد.

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران تصریح کرد: در این راستا از تصرف ۱۱هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در غرب استان جلوگیری به عمل آمد و نیز ۶ تن چوب آلات جنگلی کشف شد.

جعفری در پایان با اشاره به اهمیت نقش‌آفرینی مردم در حفظ منابع طبیعی، خاطرنشان کرد: شماره تلفن ۱۵۰۴ آماده دریافت گزارشات و شکایات مردمی درباره خسارات به عرصه‌های منابع طبیعی است.

*واژگونی قطار باربری در سوادکوه/لکوموتیوران مصدوم شد 

عبدالله اکبری فرمانده انتظامی سوادکوه از واژگونی یک قطار باربری و مصدومیت لکوموتیوران خبر داد و بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در ساعت یک بامداد روز جاری مبنی بر واژگونی یک دستگاه قطار باربری، ماموران به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه یک قطار باربری حامل ۱۴ واگن که از پل سفید به سمت بندر امیرآباد در حرکت بوده در حوزه استحفاظی شهر زیراب از مدار خارج شد.

فرمانده انتظامی سوادکوه تصریح کرد: در این حادثه لکوموتیوران دچار صدمه جزئی شد که با حضور به موقع اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل و حال عمومی وی نیز مساعد است.

اکبری با اشاره به اینکه این حادثه هیچ‌گونه تلفات جانی نداشت، خاطرنشان کرد: تحقیقات درباره علت تامه حادثه در دست بررسی است.
انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.