پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بسته خبری پلیس| از کشف ۱۰۰ کیلوگرم مواد مخدر تا کشف ۵۳ هزار لیتر مازوت قاچاق

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علیرضا ثقفی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت ۲ قاچاقچی مواد مخدر در ساری باخبر شدندکه  پس از هماهنگی‌های قضائی متهمان در عملیاتی ضربتی، حین تردد در یکی از محورهای این شهرستان دستگیر شدند.

وی از کشف ۱۰۰ کیلوگرم حشیش در بازرسی از خودرو و منزل متهمان خبر داد و گفت: در ادامه این عملیات یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی و یک قبضه سلاح جنگی از مخفیگاه متهمان نیز کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر مازندران به معرفی این سوداگران مرگ به مرجع قضائی اشاره کرد و افزود: اعتیاد منشا بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی همچون قتل، اختلافات خانوادگی و فروپاشی خانواده‌ها است و برای جلوگیری از هرگونه ناهنجاری‌های اجتماعی و مقابله با سوداگران مرگ همکاری همه جانبه مردم با پلیس الزامی است.

ثقفی از مردم خواست که برای رسیدن به جامعه‌ای سالم با جوانانی پویا هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه و سایر مسائل امنیتی را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

*کشف ۸۰ هزار قلم لوازم آرایش قاچاق در بابلسر 

حسین زارع فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از کشف بیش از ۸۰ هزار قلم لوازم آرایش قاچاق به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال در شهرستان بابلسر خبر داد و افزود: در راستای حمایت از تولید ملی و مقابله با قاچاق کالا و مبارزه با قاچاقچیان، ماموران پلیس آگاهی با کار اطلاعاتی و اقدامات شناسایی، متوجه ورود لوازم آرایشی بهداشتی خارجی قاچاق و فاقد مدارک به صورت غیر قانونی به شهر ستان بابلسر شدند.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با هماهنگی مرجع قضائی به بازرسی از یک انبار محل نگهداری لوازم آرایشی بهداشتی اقدام که در نتیجه تعداد ۸۰ هزار قلم انواع لوازم آرایشی بهداشتی خارجی و قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر تصریح کرد: ارزش ریالی کالاهای کشف شده برابر اعلام کارشناسان، بالغ بر ۲ میلیارد ریال برآورد شده است که در این راستا متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.‌

زارع یادآور شد: قاچاق کالا خصوصاً کالاهای سلامت‌محور که امنیت و سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد خط قرمز پلیس بوده و پلیس با حضور فعال و هوشمندانه در سطح جامعه اجازه فعالیت به سودجویان و هنجارشکنان را نخواهد داد.

*کشف ۵۳ هزار لیتر مازوت قاچاق در نکا 

قاسم عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا از کشف ۵۳ هزار لیتر سوخت مازوت قاچاق از دو تریلر سوخت‌کش، خبر داد و گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی پلیس آگاهی شهرستان مبنی بر اینکه دو دستگاه خودرو سوخت رسان مازوت، خارج از استان به نکا طی مسیر می‌کنند، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ضمن هماهنگی با مرجع قضائی و با توجه به حساسیت موضوع، اکیپی از کارکنان مجرب اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی به ورودی شهر نکا اعزام که در نهایت هر دو دستگاه تانکر در یکی از خیابان‌های فرعی متوقف شدند.

فرمانده انتظامی نکا خاطرنشان کرد: در بازرسی اولیه از هر دو تانکر سوخت، مقدار ۵۳ هزار لیتر سوخت ناخالص قاچاق کشف شد که با انجام تست آزمایشگاهی توسط شرکت نفت وجود ناخالصی با درجه خیلی زیاد تایید شد.

عزیزی با اشاره به اینکه سوخت مکشوفه تحویل شرکت نفت شد، بیان کرد: خودروها به پارکینگ انتقال داده و متهمان به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

 /۸۶۰۴۱/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.