پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بسته خبری پلیس| از آزادسازی میلیاردی اراضی کشاورزی تا دستگیری کلاهبردار میلیاردی بعد از ۵ سال

0


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار مرتضی میرزایی در گفت‌وگویی اظهار کرد: در پی تغییر کاربری غیرقانونی و انجام ساخت و ساز در بخش قابل توجهی از زمین‌های کشاورزی در بخش مروزن‌آباد شهرستان بابل، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

وی گفت: پس از هماهنگی‌های قضائی، با همکاری نمایندگان جهاد کشاورزی آن شهرستان زمین‌های مورد نظر را شناسایی و در اقدامی عملیاتی دیوارکشی‌ها و ساختمان‌های احداث شده در این زمین‌ها تخریب شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران افزود: در این عملیات ۴۰ هزار متر از اراضی کشاورزی که به تصرف زمین‌خواران در آمده بود رهاسازی و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.

میرزایی ارزش زمین‌های رهاسازی شده از چنگ زمین‌خواران را برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این ارتباط ۳۲ پرونده قضائی تشکیل و در اختیار مرجع قضائی گرفت.

وی با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، اضافه کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف، تفکیک و فروش زمین و منابع طبیعی می‌کنند، از مردم خواست قبل از خرید و یا اقدام به ساخت و ساز حتما از مراجع قانونی آن اقدام کنند.

*محتکر سموم کشاورزی در بابلسر دستگیر شد 

حسین زارع فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از کشف بیش از هزار و ۴۰۰ کیلوگرم سموم کشاورزی و ۷۵۰ کارتن ماسک بهداشتی احتکار شده در این شهرستان خبر داد و گفت: در اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مقابله با مخلان اقتصادی، کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی از احتکار سموم کشاورزی توسط فردی در این شهرستان با‌خبر شدند.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه جانبه متهم را شناسایی و در بازرسی از محل نگهداری کالا توسط وی ۱۴۰گالن ۱۰کیلوگرمی انواع سموم کشاورزی و ۷۵۰ کارتن ماسک بهداشتی احتکار شده کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی این میزان کالای احتکاری را بیش از یک میلیارد ریال برآورد کرده اند،خاطرنشان کرد: متهم نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

زارع در خاتمه از شهروندان خواست به محض اطلاع از هرگونه احتکار، قاچاق کالا و سایر موضوعات امنیتی، موضوع را سریعا از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

*دستگیری کلاهبردار میلیاردی بعد از ۵ سال در رامسر 

علی قیصری رییس پلیس آگاهی استان مازندران از دستگیری یک متهم فرار در رامسر به اتهام ۶۰ میلیارد ریال کلاهبرداری خبر داد و گفت: ماموران انتظامی رامسر در پی دریافت یک فقره پرونده نیابت قضائی از شهر تبریز مبنی بر پنهان شدن یکی از کلاهبردارن حرفه‌ای در رامسر ،موضوع را با انجام اقدامات اطلاعاتی در دستور کار خود قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه متهم در سال ۱۳۹۵ پس از جلب اعتماد مالباخته با شگرد و شیوه کاملا متقلبانه به‌منظور انجام امور شهرداری و رفع موانع احداث مغازه در شهرستان تبریز از وی مبلغ ۶۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، تصریح کرد: متهم پس از کلاهبرداری از شهر تبریز متواری و در یکی از روستاهای شهرستان رامسر با تهیه منزل به بهانه سکونت، پنهان شده بود که با اقدامات اطلاعاتی ماموران انتطامی شناسایی شد.

رئیس پلیس آگاهی مازندران افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و با بکارگیری منابع و مخبرین و ظرفیت دهیاری و عوامل بسیج محلات،مکان سکونت دقیق متهمین را شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی وی را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

قیصری در خاتمه خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی متهم را پس از دستگیری و تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.

 /۸۶۰۴۱/ج

 

 




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.