پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بسته خبری پلیس|از بازداشت محتکر سموم کشاورزی تا دستگیری مامور قلابی

0


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری سردار مرتضی میرزایی از کشف بیش از ۷۰ هزار لیتر انواع سموم کشاورزی احتکاری به ارزش ۶۰میلیارد ریال در ساری خبر داد اظهار کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و در پی کسب خبری مبنی بر احتکار انواع سموم کشاورزی در یکی از شرکت‌های عرضه سموم کشاورزی در ساری، موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پس از بررسی‌های همه جانبه و هماهنگی‌های قضائی، ماموران در عملیاتی غافلگیرانه از انبار نگهداری کالا در این شرکت بازدید کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران در ادامه، تصریح کرد: ماموران با همکاری کارشناسان اداره جهادی کشاورزی و صمت شهرستان ساری، در بازرسی از محل ۷۰ هزار و ۵۵۵ لیتر انواع سموم کشاورزی کشف کردند.

سردار میرزایی ارزش کالای احتکار شده توسط متهم را برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: مدیر این شرکت پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه هدف از احتکار و قاچاق کالا ضربه به اقتصاد کشور، منفعت طلبی و سوء استفاده از نیاز مصرف کنندگان ارزاق و سایر نیازمندی‌های عمومی است، از مردم خواست در صورت شناسایی محتکران و عاملان ایجاد ناامنی در نظام اقتصادی جامعه، مراتب را به مراجع قضائی و انتظامی اطلاع دهند.

*39 تن کود شیمیایی قاچاق در ساری کشف شد 

سیدجعفر ساداتی معاون اجتماعی فرماندهی انتطامی استان مازندران اظهار کرد: در پی کسب اخباری مبنی بر عرضه و فروش انواع کود شیمیایی تقلبی و فاقد استاندارد در ساری، موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی، تصریح کرد: ماموران با بررسی‌های اطلاعاتی و اقدامات همه جانبه محل‌های عرضه و فروش این محصولات را شناسایی کردند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی، ماموران با همکاری بازرسان سازمان جهاد کشاورزی استان از واحدهای عرضه نیازمندی‌های کشاورزی بیش از 29 تن انواع کود شیمیایی تقلبی کشف کردند.

ساداتی گفت: در ادامه بررسی‌ها، متهم اصلی این پرونده که اقدام به حمل و جابجایی این محصول از طریق یکی از شرکت‌های تولیدی در یکی از استان‌های همجوار به این استان می‌کرد شناسایی شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در ادامه این عملیات یک خودروی حامل کودهای تقلبی در یکی از محورهای مواصلاتی استان توقیف و در بازرسی از آن ۱۰ تن کود تقلبی از نوع آلی گرانوله کشف شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با اشاره به کشف مجموعا ۳۹ تن کود شیمیایی تقلبی به ارزشی بالغ بر ۷۰۰ میلیون ریال در این عملیات‌ها، گفت: در این راستا پرونده‌ای تشکیل و ضمن ارجاع به مرجع قضائی، موضوع در دست رسیدگی است.

*پلمپ 74 واحد صنفی متخلف در چالوس 

علی‌اکبر خسروی در تشریح این خبر بیان کرد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، طرح کنترل و نظارت بر صنوف در شهرستان چالوس به اجرا درآمد.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با همکاری بازرسان اداره اصناف از واحدهای صنفی این شهرستان بازدید کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از پلمب ۷۲ واحدصنفی و ۲ باشگاه ورزشی متخلف در این شهرستان به دلیل بی‌توجهی به هشدارها و عدم رعایت دستورالعمل‌های صادر شده خبر داد.

خسروی به تداوم و استمرار اقدامات کنترلی و طرح‌های نظارتی تا پایان ریشه‌کنی ویروس کرونا اشاره و از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در صنوف، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

*دستگیری مامور قلابی در نوشهر 

قاسم محمدی در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان و متصدیان واحدهای صنفی به مراجع انتظامی، مبنی بر اخاذی از آنان توسط فردی که خود را مامور معرفی کرده بود، موضوع در دستور کار پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه جانبه متهم را که با معرفی خود به عنوان مامور از شهروندان و کسبه‌های این شهرستان اخاذی می‌کرد شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر با اشاره به کشف یک دستگاه بی‌سیم و تعدادی کارت شناسایی جعلی از متهم، اظهار کرد: این مامور قلابی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و بررسی‌های پلیس در این زمینه همچنان ادامه دارد.

محمدی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد از اعتماد به افراد ناشناس خودداری کرده و در مواجهه با کسانی که به عنوان مامور به آنان مراجعه می‌کنند ضمن رویت کارت شناسایی و اطمینان از جعلی نبودن آن در صورت مشاهده هرگونه مشکوک سریعا با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.

*انهدام 2 باند هرمی در رامسر 

علی قیصری در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت اعضای 2 شرکت هرمی در شهرستان رامسر، موضوع در دستور کار مامورین پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از بررسی‌های همه جانبه و اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی محل اختفای اعضای این شرکت ها شدند.

 فرمانده انتظامی شهرستان رامسر تصریح کرد: این افراد که در قالب ۲ باند ۱۸ نفره از استان‌های جنوبی و شرقی کشور با حضور در این شهرستان اقدام به تبلیغ و عضوگیری برای شرکت‌های هرمی خود می‌کردند در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند.

قیصری بیان کرد: متهمان که با سرمایه‌گذاری‌های ۶۰۰ و ۳۵ میلیون ریالی در این شرکت هرمی اقدام به عضوگیری برای آن‌ها می‌کردند پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است.

وی با اشاره به این که وعده‌ سرمایه‌گذاری با دریافت سود بالا مهمترین شگرد شرکت‌های هرمی است، از مردم خواست ضمن خودداری از شرکت در اینگونه فعالیت‌ها و تامل در انجام معاملات وسوسه‌ انگیز در صورت شناسایی افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 /۸۶۰۴۱/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.