پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بسته‌بندی راهی برای تجاری‌سازی صنایع‌دستی مازندران

0

حسین ایزدی روز سه شنبه در حاشیه نشست تخصصی بسته بندی و تجاری سازی صنایع دستی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت:صنایع دستی  نمادی از فرهنگ و هنر یک ملت و منطقه است و  به عنوان نفیس‌ترین  تولیدات داخلی و  یکی از عوامل مهم توسعه گردشگری نیاز به تجاری سازی دارد.
وی افزود : با برند سازی و تجاری سازی محصولات صنایع دستی ما شاهد رونق اقتصادی و افزایش صادرات در این حوزه خواهیم بود.
معاونت صنایع دستی مازندران گفت: ما در استان مازندران ١٣ محصول را در ١٣ شهر و روستا انتخاب کردیم و در این رشته ها آموزش های لازم داده شده است و کلاس های تخصصی برگزار شده است تا بتوانیم این محصولات را صادر کنیم.
وی افزود: برای تسهیل در فروش و صادرات محصولات صنایع دستی باید این کالا در بسته بندی متناسب ارائه شود.
ایزدی با بیان اینکه تولیدکنندگان صنایع دستی با ذائقه کشورهای مختلف آشنا نیستند افزود: از این جهت باید تولید کنندگان صنایع دستی با شرکت هایی که بسته بندی متناسب با این کالا ها را ارائه می دهند ارتباط داده شوند.
وی افزود: هدف از برگزاری این نشست ها آشنایی تولیدکنندگان با متخصصان بسته بندی و تجاری سازی صنایع دستی است تا طبق سلیقه های کشورهای حاشیه خزر ،خلیج فارس و کشورهای اکو بسته بندی شود تا زمینه سازی برای تجاری سازی صنایع دستی شود.
 در این نشست  که دومین نشست تخصصی بسته بندی و راهکارهای تجاری بوده است  پنج نفر از استادان بنام در حوزه‌های برندینگ، بسته‌بندی، تولید محصولات کاربردی، کارآفرینی، بازاریابی و تجاری سازی صنایع‌دستی به ارائه مطلب پرداختند.
گفتنی است در این نشست همچنین استان مازندران به عنوان پایلوت بسته بندی صنایع دستی استان های شمال کشور انتخاب شد.
استان مازندران  هشت هزار صنعت‌گر دست دارد که  میزان فروش صنایع دستی این صنعت گران در ۶ ماه نخست امسال ۱۲ میلیارد تومان بوده است . 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.