پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بستری شدن ۱۲۳۱ بیمار کرونایی در مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، چند روزی است‌که مازندران پس از قرار گرفتن در وضعیت هشدار روزهای قرمز کرونایی را تجربه می‌کند؛ در چنین شرایطی که مازندران وضعیت قرمز کرونایی را پشت سر گذاشته و در وضعیت قرمز کرونایی به‌سر می‌برد جاده‌های استان پرترافیک است که بازگوکننده واقعیت تلخی است.

دکتر سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: طی  ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۵۲ بیمار مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود:  در همین مدت تعداد ۱۹۶ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۱۲۳۱ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

این مسوول تصریح کرد: علل اصلی افزایش نگران کننده تعداد مبتلایان این بیماری، تجمعات در مراکز خرید، تالارها، دورهمی‌های خانوادگی و مکان‌های مسقف است.

موسوی در پایان گفت:  استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تهویه مناست اماکن مسقف و زیاد نماندن در فضا‌های بسته می‌تواند در کاهش ابتلای افراد به کووید ۱۹ موثر باشد.

 /۸۶۰۳۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.