پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بساط زیرمیزی پزشکان باید برچیده شود/ کاهش تعرفه های خدمات پزشکی در مازندران به نفع مردم

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، روح الله سلگی در جلسه بررسی تعرفه‌های خدمات پزشکی مازندران با حضور مسوولان دانشگاه های پزشکی و شرکت های بیمه‌ای استان، گفت: تامین حقوق و سلامت مردم در عرصه خدمات پزشکی سیاست خدشه‌ناپذیر دولت سیزدهم است.

وی با اشاره به رسالت پزشکان در تامین سلامت جامعه افزود: فعالان عرصه سلامت به ویژه پزشکان نباید به این حوزه نگاه انتقاع جویانه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به گزارش‌های نگران‌کننده مردمی در زمینه دریافت زیرمیزی از سوی برخی پزشکان، اظهار کرد: دولت سیزدهم این رویه غیر شرعی و غیر منصفانه که تعدی به حقوق بیماران و مردم است را بر نمی‌تابد.

سلگی گفت: باید با تقویت مکانیزم های نظارتی بساط پدیده زشت زیر میزی های پزشکی در مازندران برچیده شود.

وی لزوم مراقبت از سلامت عمومی را وظیفه مهم و حرفه‌ای پزشکان دانست و افزود: تحت هیچ شرایطی این رسالت پایدار و ریشه ای نباید آسیب ببیند.

سلگی خاطر نشان کرد: پدیده زیر میزی برخی پزشکان مغایر قواعد انسانی و سازمانی است.

وی قاطبه پزشکان و فعالان عرصه سلامت را انسان‌های شریف و پایبند به اخلاق حمیده دانست و افزود: تلاش ناآگاهانه برخی از پزشکان در بروز آسیب به این حرفه اذهان عمومی را نگران کرده است.

معاون استاندار مازندران با اشاره به تعیین و ابلاغ تعرفه های خدمات پزشکی از سوی دولت، افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی مردم مازندران و بویژه روستانشینان که از نظر رفاهی نیازمند حمایت هستند، تعرفه خدمات پزشکی در این استان با کاهش اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به هزینه های مراکز درمانی و پزشکی، مسوولیت شرکت های بیمه گر در این ارتباط را کلیدی خواند و افزود: شرکت های بیمه ای باید با ایفای وظایف خود در قبال بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از پایداری سامانه‌های سلامت استان حمایت کنند.

سلگی تصریح کرد: دولت به هیچ وجه اجازه تعدی به حقوق اجتماعی مردم را نخواهد داد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.