پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بزرگ‌ترین رویداد قرآنی مازندران در ساری برپا شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مراسم افتتاحیه چهل و یکمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم امروز همزمان با دهه کرامت با حضور قاریان برجسته بین المللی، کشوری و استانی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مسئولان استانی در باشگاه برق ساری گشایش یافت.

آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی‌فقیه در مازندران امروز در مراسم افتتاحیه چهل و یکمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در ساری با اشاره به اینکه برنامه‌ها و اهداف هدایتی و معارف قرآن کریم بسیار ارزنده است اظهار داشت: قرآن کلام وحی به شمار می‌رود و کتاب الهی را کامل نمی‌توان شناخت و درک کرد و باید این کتاب الهی را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه اگر قرآن در متن زندگی قرار می‌گرفت شاهد مشکلات کنونی جامعه نبودیم، تصریح کرد: کنار گذاشتن قرآن از زندگی سبب شد تا نتوانیم از دریای بیکران معرفت الهی بهره‌گیری کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران به ایجاد نحله‌ها و فرقه‌های متعدد در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: افراط و تفریط سبب شد تا باید و شاید به قرآن کریم پرداخته نشود و ریشه مشکلات در این مسائل است.

طبرسی با عنوان اینکه قرآن کریم در جامعه اسلامی ایران احیا و زنده شده است گفت: در کشور مفسران، حفاظ و قاریان زیادی فعالیت دارند و این مسئله در سایه و برکت انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید بر احیای فرهنگ قرآنی افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی در مسابقات بینالمللی و جهانی ایران اسلامی حرف اول را می زند.

اقامه محافل قرآنی در استان

حجتالاسلام ابراهیم حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این مراسم گفت: هر جا تفکر و نوای قرآن وجود داشته باشد، خروجی آن شهدای گرانقدر اسلامی است و شهدای مدافع حرم نیز بر سر سفر قرآن و ولایت درس گرفته اند و مسئولان باید برای اقامه محافل قرآنی تلاش کنند.

وی افزود: انس با قرآن سبب می‌شود تا پردههای جهالت و گمراهی کنار رود و قرآن کریم کتاب حق الهی است و دوری از قرآن بی‌بصیرتی به همراه خواهد آورد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: دوری از قرآن به معنی دوری از ولایت و رهبری است و همه آحاد بشر به قرآن و انس با کلام وحی نیازمند هستند.

چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی به مدت چهار روز و با حضور قاریان بین المللی و استانی برگزار و 700 نفر به مرحله استانی مسابقات راه یافتند.

20 مرحله شهرستانی قرآن کریم در استان برگزار شد و نفرات برتر به مسابقات استانی راه یافته و منتخبان مرحله استانی به مسابقات کشوری راه خواهند یافت.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.