پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بزرگترین نمایش و بازسازی عملیات والفجر ۸ در مازندران برگزار می شود

0

معاون اجرایی سپاه کربلا مازندران از برگزاری بزرگترین نمایش و بازسازی عملیات والفجر ۸ در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا،عسگر مجیدی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته دفاع مقدس که یادآور رشادت ملت شریف ایران و رزمندگان انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یکی از بخش های ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی است که قطعا نسل های آینده به این بخش از تاریخ انقلاب افتخار خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بخشی از تاریخ ایران مربوط به زمانی است که ملت ایران مورد ستم و تجاوز استکبار قرارگرفته اما با مقاومت مردم روبه رو شده و زیباترین بخش دفاع مقدس و انقلاب اسلامی رقم می خورد.

معاون اجرایی سپاه کربلا مازندران بازسازی عملیات والفجر ۸ را یکی از برنامه های سپاه کربلا در هفته دفاع مقدس دانست و گفت: لشکر 25 کربلا به عنوان لشکر قدرتمند وعملیاتی بویژه در دوران دفاع مقدس مطرح بود و این جزء افتخارات هر مازندرانی است.

مجیدی خاطرنشان کرد: لشکر 25 کربلا در عملیات های متعددی حضور داشت و یکی از این عملیات ها که مزین به نام لشکر 25 کربلا است، عملیات والفجر ۸ بوده که منجر به فتح فاو شد.

وی باتاکید بر اینکه امسال به منظور ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل آینده عملیات والفجر۸ برای جوانان مازندرانی بازسازی شده است، افزود: اگرچه بازسازی آن  نسبت به عملیات اصلی با آن وسعت مقدور نیست اما تلاش شد که این عملیات را شبیه سازی کنیم.

معاون اجرایی سپاه کربلا مازندران یادآورشد: این عملیات در مرکز فرهنگی دفاع مقدس در مجاورت رودخانه تجن در سه بخش مختلف اجرا می شود.

مجیدی بخش فرهنگی را اولین شبیه سازی عملیات دانست زیرا به چرایی و چگونگی دفاع مقدس پرداخته می شود، تصریح کرد: در این بخش به مساله عقلانیت عملیات والفجر 8 ، شائبه ها و شبهه هایی مطرح شده وعقلانیت اجرایی فاو با توجه به شکل و شمایل رودخانه اروند با حضور رزمندگان، غواصان و ایثارگران پرداخته می شود.

وی در ادامه بیان کرد: اجرای کارهای رزمی، انفجارات و تیراندازی، انتقال نیرو،غواص و حرکات با قایق در بخش دوم به عنوان فاز اجرایی رزمایش، اجرا خواهد شد.

معاون اجرایی سپاه کربلا مازندران بااشاره به اینکه فتح فاو و بخش پیروزی عملیات مرحله سوم این شبیه سازی است، گفت: تجدید میثاق مردم با رزمنده گان بر سر مرقد شهدای گمنام و به اهتزاز در آوردن پرچم  مقدس امام رضا(ع) در مسجد فاو که در زمان عملیات والفجر ۸ توسط رزمندگان مازندرانی به همت فرمانده لشکر 25 کربلا برافراشته شده بود به صورت نمادین از دیگر برنامه ها در بخش سوم است.

مجیدی خاطرنشان کرد: مردم با حضور در این نمایش مصمم می شوند که در پای نظام و انقلاب علیرغم اینکه دشمن در منطقه و در جهان برای ما مشکلاتی  بوجود آورد، محکم می ایستیم تا از پیچ تاریخی عبور کرده و به پیروزی منتهی شود که مقدمه ساز انقلاب مهدوی خواهد بود.

وی اظهار کرد: این برنامه از روز جمعه ۵ مهرماه تا یکشنبه ۷ مهرماه به مدت سه شب از ساعت  20 تا 23 اجرا خواهد شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.