پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزیدگان نخستین جشنواره «مرد میدان» در مازندران تقدیر شدند

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در آئین اختتامیه اولین جشنواره من افتخار می‌کنم «مرد میدان» با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ضمن قدردانی از ستاد برگزاری جشنواره استانی اظهار کرد: این جشنواره بهانه‌ای برای دورهمی پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس و جهاد و شهادت استان است.

وی با بیان اینکه مازندران در برگزاری جشنواره‌های حوزه دفاع مقدس موفقیت‌های خوبی داشته است و جشنواره شعر اشک انار و داستان کوتاه دفاع مقدس یوسف و فانوس از جمله آنها است، گفت: این استان به‌تازگی در پنجمین جشنواره ملی فانوس عنوان دوم را کسب کرده است و ظرفیت‌های بزرگ استان در این حوزه گنج است و باید شناسایی و به جامعه معرفی کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه ۴۵۰ اثر به دبیرخانه استانی این جشنواره ارسال شده است، اضافه کرد: هدف از برگزاری جشنواره بازگو کردن خاطرات دفاع مقدس برای فرزندان و نوادگان است که در سطح ملی برگزار می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه جشنواره تشکل‌های مردم نهاد یکی از جشنواره‌ها است که دبیرخانه‌اش در این اداره کل شکل گرفت، ادامه داد: تشکل‌های مردم نهاد در این حوزه در سطح استان پای کار هستند و به‌صورت مردمی اقدامات خوبی انجام گرفته است و باید تقویت شود.

ملکی به ذکر خاطراتی از دفاع مقدس پرداخت و اضافه کرد: خاطرات، زیبایی‌های جنگ هستند و باید به شیوه‌های مختلف این ارزش‌ها را به نسل‌های امروز و آینده انتقال دهیم.

وی خاطرنشان کرد: رزمندگان استان باید برای ثبت خاطرات دفاع مقدس دست به قلم شوند و برای انتقال این فرهنگ به آیندگان تلاش کنند.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار مازندران گفت: تعداد ۲۰ برگزیده استانی در این جشنواره تقدیر و برای حضور در جشنواره ملی که دی ماه در تهران برگزار می‌شود، معرفی می‌شوند. 

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.