پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری ۲۸ کارگاه پیشگیری از اعتیاد در بابل

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، قاسم عزیززاده گرجی با اشاره به این مورد که شهرستان بابل یکی از شهرستان‌های پیشگام در عرصه مبارزه با مواد مخدر است، اظهار کرد: کشف ۱۴۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر و دستگیری ۷۸۶ نفر، نسبت به زمان مشابه در سال گذشته که ۱۵۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر و دستگیری ۵۹۷ نفر بود، بیانگر این قضیه است.

وی افزود: سازمان مافیایی مواد مخدر دنبال استعمار جوانان است تا دنیا به ویژه ممالک اسلامی را از پویایی به سمت انفعال و رکود ببرد و راه پیشرفت و توسعه را سد کند؛ بنابراین وظیفه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ایجاب می‌کند با برگزاری کارگاه‌های پیشگیری، اقدامات مقتضی را معمول دارد و در همین راستا شهرستان بابل با برگزاری ۲۸ کارگاه پیشگیری از اعتیاد ، اعزام مدرس به مدارس و برگزاری ۱۲۴ دوره آموزشی برای دانش‌آموزان و اولیای آنان و همچنین در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، فعالیت‌های چشمگیری در این عرصه به منصه ظهور قرار داد.

فرماندار بابل اعتیاد را یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی عصر حاضر دانست و تصریح کرد: موضوع امنیت جزو اساسی‌ترین مباحثی است که هرچه به جلوتر می‌رویم تحولات سریع‌تری را شاهد هستیم و شرایط پیچیده‌تر می‌شود؛ از این رو هر مسئله‌ای که امنیت را تقویت می‌کند باید در اولویت کار قرار گیرد.

عزیززاده‌گرجی خاطرنشان کرد: از آنجایی که همه حکومت‌ها تلاش می‌کنند برای مردم خود رفاه و امنیت ایجاد کنند، ما هم با توجه به تفکرات دینی خود، موضوع امنیت، سلامت و آرامش مردم را در راس امور قرار داده‌ایم و در مقابل خانواده‌ها نیز باید با دغدغه‌مندی، حمایت و پرورش جوانان و نوجوانان خود را جدی بگیرند و با سوق دادن انگیزه آنان به سمت فعالیت‌های مثبت از گرفتار شدن آنها به اعتیاد جلوگیری کنند.

وی با اشاره به این قضیه که زندگی در برخی از محلات و مراکز جرم خیز و حاشیه‌نشین، سبب گرایش به جرائمی خاص از جمله قاچاق، مصرف مواد مخدر و مواردی از این دست می‌شود، افزود: زندگی در این محلات معمولاً همراه با  بیکاری، فقر، بی‌سوادی، فقدان تخصص و… همراه است؛ بنابراین در همین راستا فرمانداری بابل از سال ۹۰ با ورود به حوزه ساماندهی مناطق آسیب پذیر، ضمن شناسایی نقاط آلوده و مستعد بروز جرم و با انجام سلسله اقدامات عمرانی، فرهنگی، بهداشتی، درمانی و خدماتی، سعی بر آن داشت تا سیمای این محلات را به شکلی مطلوب تغییر دهد و جامعه پذیری را در میان افراد ساکن، تقویت کند.

فرماندار بابل عنوان کرد: اقداماتی از جمله اعزام روحانی و مبلغ، شناسنامه‌دار کردن افراد فاقد هویت، معرفی متقاضیان مهارت‌آموزی به مراکز فنی و حرفه‌ای، نوسازی سیستم روشنایی محل و ساماندهی انشعاب گاز و آب، تاسیس مهد کودک، حضور دستگاه‌های خدمات‌رسان در محل از جمله اقدامات بازدارنده در راستای ساماندهی محلات آسیب‌پذیر بود که صورت پذیرفت.

این مسؤول خاطرنشان کرد: خانواده‌ها از طریق ارگان‌های مربوطه در رابطه با عواقب مواد مخدر توجیه شوند و به ویژه آموزش و پرورش با استفاده از تمام امکانات و ظرفیت، برنامه‌هایی با حضور متخصصان امر در رابطه با معضلات اعتیاد در سطح مدارس برگزار کنند.

عزیززاده‌گرجی با اشاره به اینکه ۴۰ تا ۴۵ درصد زندانی‌های ما ناشی از اعتیاد است که یک معضل بزرگ برای کشور به شمار می‌رود، افزود: مبارزه با مواد مخدر در مباحث اجتماعی بسیار حائز اهمیت است و بر سایر آسیب‌های اجتماعی نیز تاثیرگذار بوده و در حوزه اقتصاد نیز لطمات جبران ناپذیری بر بدنه کشور وارد می‌کند.

وی در پایان با اشاره به تبعات مواد مخدر در ۵۳ درصد از طلاق‌های موجود در کشور، گفت: مبارزه با اعتیاد، امنیت اجتماعی،نظم، نشاط و پویایی جامعه را به دنبال خواهد داشت و در مسائل اقتصادی نیز شاهد از بین رفتن نابرابری، فقر و ظلم اقتصادی خواهیم.

 /۳۱۴۱/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.